آیا سیستم عامل ویندوز 10 و 11 به آنتی ویروس نیاز دارد؟

آیا آنتی ویروس ضروری است یا ویندوز 10 و 11به آنتی ویروس نیاز دارد؟ علاوه بر این می توانید نحوه محافظت از رایانه خود در برابر ویروس را بدانید.



آیا داشتن آنتی ویروس برای ویندوز لازم است؟



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید: خرید لایسنس Eset

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید: خرید لایسنس ویندوز




آیا آنتی ویروس ضروری است؟ پاسخ بله است!

آیا داشتن آنتی ویروس برای ویندوز لازم است؟



روزهایی که تعداد انگشت شماری از برنامه های مخرب وجود داشت سپری شده است، در حالی که حملات سایبری و بدافزارها در همه جا وجود داشته است. امروزه انواع جدید و قدرتمند بدافزارها از جمله نرم افزارهای جاسوسی ، باج افزار (WannaCry در سال 2017) ، keylogger ها و اشکال جدیدی از بدافزارها ظاهر می شود که به مشکلی برای افراد و مشاغل تبدیل شده است.

افزایش برنامه های مخرب جدید رایانه یا لپ تاپ شما را در معرض خطر قرار می دهد. علاوه بر این تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی و حتی دستگاه های متصل از طریق اینترنت اهداف جذابی برای حملات سایبری هستند. هنگامی که دستگاه های شما آسیب پذیر هستند، سیستم آلوده می شود و مهاجمان می توانند پرونده ها را حذف و تغییر دهند، داده های شخصی را سرقت کنند یا از منابع رایانه استفاده کنند.


در این مورد آنتی ویروس برای محافظت از رایانه شما در برابر ویروس های مضر و سایر مزاحمان مخرب کاملاً ضروری است و آنتی ویروس آخرین لایه محافظ شما است. این پاسخ به سوال "آیا آنتی ویروس ضروری است" است. علاوه بر این این پاسخ "چرا به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارم" نیز پاسخ داده می شود.


آیا ویندوز به آنتی ویروس نیاز دارد؟


پس از توضیح بالا می دانید که لازم است از آنتی ویروس برای محافظت از رایانه استفاده کنید. اما ممکن است برخی از شما این سال را بپرسید: آیا آنتی ویروس برای ویندوز 10 و 11 ضروری است یا برای ویندوز 10 و 11 به آنتی ویروس نیاز دارید؟

همانطور که می دانید در ویندوز 10 و 11 MSE (Microsoft Security Essentials) در سیستم ادغام شده و در قالب Windows Defender وجود دارد. تا زمانی که Windows Defender را فعال کنید ، فناوری آنتی ویروس را از مایکروسافت دریافت می کنید. این باعث می شود ویندوز 10 و 11 بسیار امن تر از هر نسخه قبلی ویندوز باشد.


آیا آنتی ویروس ضروری است؟


Windows Defender به شرط اورجینال بود ویندوز می تواند همانند سایر برنامه های آنتی ویروس در برابر بدافزارها محافظت کند. و شامل اسکن های دوره ای تهدید ، کنترل یکپارچه دیوار آتش ، محافظت از حساب ، اسکن خودکار فایل های جدید بارگیری شده از وب و غیره . مهمتر از همه این برنامه همچنان به دنبال باز کردن پنجره های بازشو و نرم افزارهای اضافی برای سود نیست. و منابع CPU شما را اشغال نمی کند، اما مراقب فرایندها و وظایف در پس زمینه است.


اگرچه Windows Defender پیشرفته تر از قبل است، اما به مانند برنامه های آنتی ویروس دقیق و قابل اعتماد نیست. یعنی مناسب ترین راه حل نخواهد بود. با استفاده از آن می توانید تهدیدهای عمده را متوجه شوید، اما در شناسایی آسیب پذیری های روز صفر در برخی نرم افزارها و مرورگرهای وب خوب نیست. و ممکن است به طور تصادفی برای بارگیری بدافزار یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم در رایانه خود روی پیوند مخرب کلیک کنید اما Windows Defender آن را پیدا نمی کند.


بنابراین در مورد این سوال " آیا آنتی ویروس برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ ضروری است " ، هنوز باید نرم افزار آنتی ویروس را روی ویندوز ۱۰ و ۱۱ نصب کنید تا محافظت از وب یا محافظت از اینترنت را ارائه دهد. همیشه چیزی بهتر از هیچ است.


چگونه از رایانه خود در برابر ویروس ها محافظت کنیم؟


◾ غیرفعال کردن حساب پرخطر


در واقع بسیاری از مشکلات امنیتی ناشی از حساب های پرخطر است. هکرها و ویروس های تروجان می توانند از طریق حساب های پرخطر به مجوز بالای سیستم ویندوز دسترسی داشته باشند تا بتوانند مجموعه ای از تغییرات را در سیستم ایجاد کنند. به عنوان مثال ، پس از ورود به حساب Administrator ، فایلهای کلید سیستم ، مانند فایل میزبان و غیره را می توان به طور دلخواه تغییر داد. اما این سیستم مجاز است بدون گذرواژه از طریق حساب مهمان دسترسی داشته باشد. علاوه بر این ، با استفاده از برخی مهارت ها و اشکالات می توان ترفندهای کوچکی را برای سیستم انجام داد. در نتیجه بسیاری از هکرها و بدافزارها ترجیح می دهند به حساب مهمان حمله کنند. بنابراین اگر می خواهید رایانه را بدون آنتی ویروس اجرا کنید ، لازم است این حساب های پرخطر را غیرفعال کنید. چگونه می توان این کار را برای جلوگیری از ورود ویروس انجام داد؟


اگر از Windows 7 استفاده می کنید ، لطفاً به Control Panel > User Accounts and Safety Family > Accounts User> Manage Accounts بروید و سپس حساب مهمان را خاموش کنید.


چگونه از رایانه خود در برابر ویروس ها محافظت کنیم؟


یا کلیدهای Win+R را فشار دهید، compmgmt.msc را وارد کنید تا مدیریت کامپیوتر باز شود. برای یافتن مهمان به Local Users and Groups > Users بروید. روی Guest راست کلیک کنید تا وارد Properties شوید و تیک Account is disabled را بزنید.


آیا ویندوز 10 به آنتی ویروس نیاز دارد؟


در واقع این حساب های پرخطر به طور پیش فرض در ویندوز غیرفعال هستند. در صورت دریافت ویندوز
به صورت قانونی، نیازی به تنظیمات اضافی نیست.


◾ UAC را فعال کنید


در ویندوز ویستا، مایکروسافت UAC (کنترل حساب کاربری) را معرفی کرد. UAC را می توان HIPS ساده (سیستم های حفاظتی ) HIPS چیست؟ در نظر گرفت که پس از اصلاح قسمت اصلی سیستم گزارشاتی را برای کاربران ارسال می کند. به این ترتیب شما هنوز این شانس را دارید که از این عملیات پرخطر جلوگیری کنید. با این حال UAC پنجره هایی باز می کند که کاربران را عصبانی می کند. اما برای جلوگیری از حملات بدافزار باید UAC را فعال کنید.


در Windows 7 می توان UAC را با رفتن به Control Panel > System and Security > User Account and Family Safety > User Accounts > Change User Account Control settings تنظیم کرد. در ویندوز 10 و 11 روش فعال کردن UAC مشابه است.


آنتی ویروس مناسب برای ویندوز 10


به طور کلی می توانید آن را در سطح "پیش فرض" تنظیم کنید. به هر حال برای محافظت از رایانه در برابر ویروس UAC را غیرفعال نکنید. در واقع در سیستم عامل های پس از ویندوز ویستا ، مایکروسافت فرکانس پنجره های بازشو UAC را بهینه کرده است.


◾ Windows Update را روشن کنید


ویروس بیدادگر WannaCry با استفاده از اشکال SMB سیستم ویندوز به کامپیوتر حمله کرد. با این حال فوران WannaCry در ماه مه ظاهر شد، در واقع مایکروسافت در ماه مارس وصله های امنیتی آسیب پذیری ها را از طریق Windows Update منتشر کرده بود. اگر با وجود آنتی ویروس Windows Update را برای به روز نگه داشتن سیستم روشن کنید، ویروس به هیچ وجه تهدیدی برای شما نخواهد بود.


در مقابل اگر Windows Update را فعال نمی کنید، و فقط از نرم افزار آنتی ویروس برای جلوگیری از ورود ویروس استفاده می کنید، در اثر اشتباهات سهوی شخص هنوز احتمال آلوده شدن رایانه وجود دارد. از این رو میتوان فهمید که Windows Update نقش مهمی در ایمنی در کنار نرم افزار آنتی ویروس در بسیاری از موارد را داشته باشد.


در حقیقت به روزرسانی ویندوز همچنین مانند به روز رسانی آنتی ویروس ، نسخه فلش ، وصله های نرم افزار آفیس و غیره Windows Defender است که برای جلوگیری از بدافزارها بسیار مفید است. اگر می خواهید رایانه خود را بدون آنتی ویروس اجرا کنید ، Windows Update باید فعال باشد تا از ویروس های رایانه شما جلوگیری شود.


داشتن آنتی ویروس برای ویندوز


◾ از یک مرورگر نوع جدید استفاده کنید


اکثر ویروس ها می توانند از طریق اینترنت پخش شوند و کدهای مخرب همیشه به مرورگرها حمله می کنند. اگر از مرورگر قدیمی IE استفاده می کنید و برخی وب سایت های ناامن را مرور می کنید، به احتمال زیاد ویروس ها به رایانه شما حمله می کنند. برعکس برخی از مرورگرهای جدید مانند فایرفاکس ، کروم و اج ضریب ایمنی بسیار بالاتری دارند. به عنوان مثال ، Chrome از sandbox برای جدا کردن کدهای صفحه و فلش استفاده می کند، که برای تضمین امنیت بسیار قابل اعتماد است.


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی، ویندوز، ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی، خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد

سایت نادمارکت