برنامه potentially unwanted applications چیست؟

یک برنامه بالقوه ناخواسته PUA برنامه ای است که شامل نرم افزارهای تبلیغاتی ، نصب نوار ابزار یا اهداف نامشخص دیگری است.



قابلیت Enable detection of potentially unwanted applications در نود 32



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




برنامه بالقوه ناخواسته ( PUA ) یا محتوای بالقوه ناخواسته ( PUC ) به نرم‌ افزار یا فایل‌ هایی اشاره دارد که ممکن است لزوماً مخرب نباشند، اما همچنان می‌توانند اثرات نامطلوبی بر روی رایانه یا تجربه کاربر داشته باشند. این برنامه‌ ها یا محتوا اغلب همراه با بارگیری‌ های نرم‌ افزار قانونی هستند یا از طریق ابزارهای فریبنده توزیع می‌شوند. در کل نرم‌افزار هایی هستند که می‌توانند در رایانه شما مشکل ایجاد کنند. آنها می توانند بدون اطلاع یا رضایت شما نصب شوند و می توانند سرعت رایانه شما را کاهش دهند، تبلیغات پاپ آپ ایجاد کنند یا حتی اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرند. اگرچه از نظر فنی به عنوان بدافزار طبقه‌ بندی نمی‌شوند، اما می‌توانند رفتار هایی از خود نشان دهند که کاربران آن را ناخواسته، مزاحم یا حتی مضر بدانند. برخی از نمونه‌ های برنامه‌ های بالقوه ناخواسته شامل ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، رباینده‌ های مرورگر، نوار ابزار و انواع خاصی از نرم‌افزارهای جاسوسی است.


Detection of potentially unwanted applications


PUA ها می توانند از منابع مختلفی تهیه شوند، از جمله:


● دانلود رایگان : بسیاری از PUA ها همراه با نرم افزار رایگانی هستند که از اینترنت دانلود می کنید. وقتی نرم افزار رایگان را نصب می کنید، ممکن است بدون اینکه متوجه شوید PUA را نیز نصب کنید.

● تبلیغات : برخی از PUA ها زمانی نصب می شوند که روی یک تبلیغ در یک وب سایت کلیک می کنید.

● رسانه های اجتماعی : PUA ها همچنین می توانند با کلیک بر روی پیوند در پیام رسانه های اجتماعی نصب شوند.


ویژگی های خاص PUA ممکن است متفاوت باشد، اما ویژگی های مشترک عبارتند از:


● رفتار ناخواسته : آنها ممکن است تبلیغات بیش از حد را نمایش دهند، مرورگر های وب را تغییر مسیر دهند، تنظیمات موتور جستجو را تغییر دهند یا فعالیت های کاربر را بدون رضایت ردیابی کنند.

● نصب بدون رضایت : PUA ها اغلب از طریق بسته نرم افزاری به سیستم ها وارد می شوند، جایی که در بسته های نصب برنامه های دیگر گنجانده می شوند. کاربران ممکن است ناخواسته با نصب آنها بدون اینکه متوجه شوند موافقت کنند.ی نصب می شوند که روی یک تبلیغ در یک وب سایت کلیک می کنید.

● حذف نصب مشکل است : PUAها ممکن است با ارائه نکردن روش‌های حذف ساده یا باقی گذاشتن فایل‌ ها و ورودی‌ های رجیستری حتی پس از حذف آشکار، در برابر حذف مقاومت کنند.

● کاهش عملکرد : برخی از PUA ها منابع سیستم را مصرف می کنند که منجر به عملکرد کندتر، افزایش استفاده از CPU یا رفتار ناپایدار می شود.


برنامه بالقوه ناخواسته یا محتوای بالقوه ناخواسته PUA در نود 32 چیست؟


پس متوجه شدیم که برنامه بالقوه ناخواسته (PUA) چیست. برنامه ای است که حاوی ابزارهای تبلیغاتی مزاحم است، نوارهای ابزار را نصب می کند یا اهداف نامشخص دیگری دارد. شرایطی وجود دارد که کاربر ممکن است احساس کند که مزایای یک برنامه بالقوه ناخواسته بیشتر از خطرات آن است. به همین دلیل ، آنتی ویروس ESET در مقایسه با انواع دیگر نرم افزارهای مخرب مانند اسب های تروا یا کرم ها ، چنین برنامه هایی را با رده کم خطر بیشتری نسبت می دهد. هنگام نصب و فعال سازی Eset ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا شناسایی ( PUA ) ها را فعال کنید یا خیر، همانطور که در زیر نشان داده شده است :


برنامه potentially unwanted application چیست؟


شما می توانید تنظیمات پیکربندی PUA را در تنظیمات برنامه خود در هر زمان تغییر دهید. برای دستورالعمل‌های مربوط به تغییر حالت‌های تشخیص، به مقاله پایگاه دانش زیر 🔽 مراجعه کنید:

تنظیمات Eset Internet Security را برای شناسایی یا نادیده گرفتن برنامه های ناخواسته، ناایمن و مشکوک پیکربندی کنید



هشدار - برنامه ناخواسته بالقوه یافت شد - Potentially unwanted application found


هنگامی که یک PUA شناسایی شد، می توانید تصمیم بگیرید که کدام اقدام را انجام دهید:

Disconnect / Clean :این گزینه عمل را پایان می دهد و از ورود PUA به سیستم شما جلوگیری می کند. گزینه Disconnect را برای اعلان‌های PUA در حین دانلود از یک وب‌ سایت و گزینه Clean را برای اعلان‌های یک فایل روی دیسک خواهید دید.

Ignore : این گزینه یک PUA را قادر می سازد تا وارد سیستم شما شود.

Exclude from detection : برای اجازه دادن به پرونده شناسایی شده ای که از قبل در رایانه است و بدون وقفه اجرا می شود ، روی Advanced options کلیک کنید ، کادر تأیید کنار Exclude from detection را انتخاب کرده و Ignore را کلیک کنید.


Enable detection of potentially unwanted applications در نود 32


Exclude signature from detection : برای اینکه اجازه دهید همه فایل‌ هایی که با نام شناسایی خاص ( امضا ) شناسایی شده‌ اند در آینده بدون وقفه ( از فایل‌های موجود یا دانلود وب ) روی رایانه شما اجرا شوند، روی Advanced Options کلیک کنید، کادر کنار Exclude signature from detection را انتخاب کنید. و روی Ignore کلیک کنید.

اگر پنجره‌ های شناسایی اضافی با نام شناسایی یکسان بلافاصله بعد از آن نمایش داده می‌شوند، روی Ignore آنها کلیک کنید تا بسته شود ( هر پنجره اضافی مربوط به شناسایی است که قبل از حذف امضا از شناسایی رخ داده است ).


برنامه های بالقوه ناخواسته - Potentially unwanted applications - بسته بندی نرم افزار


بسته نرم افزاری نوع خاصی از اصلاح برنامه است که توسط برخی از وب سایت های میزبان فایل استفاده می شود. این یک ابزار شخص ثالث است که برنامه ای را که قصد دانلود آن را داشتید نصب می کند اما نرم افزارهای اضافی مانند نوار ابزار یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم را اضافه می کند. نرم افزار اضافی همچنین ممکن است تغییراتی در صفحه اصلی مرورگر وب و تنظیمات جستجو ایجاد کند. وب‌ سایت‌های میزبان فایل اغلب به فروشنده نرم‌ افزار یا دریافت‌ کننده دانلود اطلاع نمی‌دهند که تغییراتی انجام شده است و اغلب گزینه‌ های انصراف را پنهان می‌کنند. به این دلایل ESET نرم‌ افزارها را به عنوان نوعی PUA طبقه‌ بندی می‌کند تا به کاربران اجازه دهد دانلود را بپذیرند یا نه.


برنامه های ناخواسته بالقوه - Potentially unwanted applications - پاک کننده های رجیستری


پاک کننده های رجیستری برنامه هایی هستند که ممکن است نشان دهند پایگاه داده رجیستری ویندوز نیاز به نگهداری یا تمیز کردن منظم دارد. استفاده از پاک کننده رجیستری ممکن است خطراتی را برای سیستم رایانه شما ایجاد کند. به‌علاوه، برخی از پاک‌کننده‌ های رجیستری ادعا های غیرقابل تأیید یا غیرقابل پشتیبانی در مورد مزایای خود می‌کنند و یا گزارش‌ های گمراه‌ کننده درباره یک سیستم رایانه‌ ای براساس نتایج «اسکن رایگان» ایجاد می‌کنند. این ادعا ها و گزارش‌ های گمراه‌ کننده به دنبال متقاعد کردن شما برای خرید نسخه کامل یا اشتراک هستند، معمولاً بدون اینکه به شما اجازه دهند قبل از پرداخت، پاک کننده رجیستری را ارزیابی کنید. به این دلایل ESET چنین برنامه‌هایی را به عنوان PUA طبقه‌بندی می‌کند و این گزینه را در اختیار شما قرار می‌ دهد تا آنها را مجاز یا مسدود کنید.


مطالب بالقوه ناخواسته


اگر تشخیص PUA در محصول Eset شما فعال باشد، وب‌سایت‌ هایی که به تبلیغ PUA شهرت دارند یا به گمراه کردن کاربران برای انجام اقداماتی که ممکن است پیامدهای منفی بر روی سیستم یا تجربه مرور آنها داشته باشد شهرت دارند، به‌عنوان محتوای بالقوه ناخواسته مسدود خواهند شد. اگر اعلانی دریافت کردید مبنی بر اینکه وب‌ سایتی که قصد بازدید از آن را دارید به عنوان محتوای بالقوه ناخواسته طبقه‌بندی شده است، می‌توانید روی «Go back» کلیک کنید تا از صفحه وب مسدود شده دور شوید یا روی « Ignore and continue» کلیک کنید و به سایت اجازه بارگیری را دهید.


Detection of potentially unwanted applications چیست


توجه به این نکته مهم است که نرم افزار های آنتی ویروس و امنیتی اغلب برنامه ها یا محتوای خاصی را به دلیل تأثیر منفی بالقوه آنها بر تجربه کاربر به عنوان نا خواسته طبقه بندی می کنند. با این حال، این طبقه بندی ها گاهی اوقات می‌توانند ذهنی باشند و کاربران باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد نگهداری یا حذف چنین نرم‌ افزار یا محتوایی از سیستم‌ های خود احتیاط کنند.


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد