نحوه نصب ویندوز 10 و 11 روی کامپیوتر + دانلود از مایکروسافت

آموزش نصب ویندوز 10 و 11 به صورت تصویری و مرحله به مرحله روی لپ تاپ و کامپیوتر، با فرمت صحیح گرفته تا دانلود ویندوز از مایکروسافت



آموزش نصب ویندوز 10 و 11 از طریق بوت با فلش



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




نکته: نحوه نصب ویندوز 10 دقیقا مانند ویندوز 11 و به همین روال میباشد و کافیست برای دانلود ویندوز 10 به سایت مایکروسافت بروید و پس از دانلود آموزش زیر را دنبال کنید ( نحوه دانلود و نصب در زیر آمده است ) - حال به ادامه نصب ویندوز 11 میرویم،
دستورالعمل های زیر شما را با همه چیزهایی که می خواهید در مورد نصب ویندوز 11 با استفاده از بدانید، راهنمایی می کند


آموزش نصب ویندوز 11


چگونه یک درایو USB قابل بوت ویندوز 11 بسازیم

ایجاد یک درایو USB قابل بوت ویندوز 11 با استفاده از ابزار Media Creation Tool مایکروسافت امکان پذیر است. همه چیز از فرمت کردن درایو USB با فرمت صحیح گرفته تا دانلود و تنظیم فایل‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی در Windows 11 Setup را انجام می‌دهد. اما قبل از شروع، این چیزی است که شما نیاز دارید:


▪ یک USB با حداقل 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی.

▪ رایانه ای که دارای ویندوز 8، 8.1، 10 یا 11 است.

▪ قابلیت اتصال به اینترنت


1. به صفحه دانلود ویندوز 11 در مایکروسافت بروید. سپس به قسمت Create Windows 11 Installation Media رفته و گزینه Download Now را انتخاب کنید تا ابزار Media Creation Tool را دریافت کنید.


آموزش نصب ویندوز 11 با USB


2. فایل MediaCreationToolW11.exe دانلود شده را اجرا کنید تا Media Creation Tool راه اندازی شود.


نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر


3. برای موافقت با شرایط مجوز نرم افزار مایکروسافت، Accept را انتخاب کنید.


نحوه نصب ویندوز


4. زبان ( به عنوان مثال، انگلیسی ) و نسخه ( ویندوز 11 ) را مشخص کنید.


نصب ویندوز 11


5. درایو USB را وصل کنید و دکمه رادیویی کنار درایو فلش USB را انتخاب کنید.


آموزش نصب ویندوز روی لپ تاپ


6. درایو فلش USB صحیح را از لیست درایوهای قابل جابجایی انتخاب کنید.


آموزش نصب ویندوز 11 روی لپ تاپ


اخطار: ابزار ایجاد رسانه تمام داده‌های درایو USB را برای همیشه پاک می‌کند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، قبل از انتخاب Next از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

7. منتظر بمانید تا Media Creation Tool دانلود و درایو USB را راه اندازی کند. بسته به سرعت اتصال به اینترنت، ممکن است تا یک ساعت (یا حتی بیشتر) طول بکشد.


آموزش گام به گام نصب ویندوز 11


8. Finish را انتخاب کنید. درایو USB برای نصب ویندوز 11 آماده است. اگر قصد دارید ویندوز 11 را روی رایانه شخصی دیگری نصب کنید، آن را جدا کنید.


نحوه نصب ویندوز 11 با استفاده از درایو USB قابل بوت

ویندوز 11 الزامات سیستمی سختگیرانه ای مانند پشتیبانی از TPM (Trusted Platform Module) 2.0 را تحمیل می کند. بنابراین، مگر اینکه قصد نصب آن را روی یک مدل نسبتاً جدید دسکتاپ یا لپ تاپ داشته باشید، باید با استفاده از برنامه PC Health Check مایکروسافت اطمینان حاصل کنید که رایانه شخصی با ویندوز 11 سازگار است.


مشروط بر اینکه رایانه شخصی شما الزامات سیستم ویندوز 11 "خرید لایسنس ویندوز 11" را برآورده کند، مشکل ترین بخش بعدی دسترسی به مدیر بوت رایانه شخصی شما است. این شامل فشار دادن کلید مربوطه در هنگام راه اندازی رایانه است، مانند F2، F8، F9 یا F12. برای یافتن کلید دقیق، بهتر است با سازنده رایانه شخصی مشورت کنید. به عنوان مثال، می توانید Boot Manager را در لپ تاپ های ایسر با فشار دادن F9 باز کنید.


هنگامی که Boot Manager را فراخوانی کردید، از کلیدهای جهت دار بالا و پایین برای انتخاب درایو USB استفاده کنید و Enter را فشار دهید تا از آن بوت شود. اگر در دسترسی به آن مشکل دارید، باید به UEFI دسترسی داشته باشید و ترتیب بوت را تغییر دهید. پس از بوت شدن از درایو USB، باید صفحه تنظیمات ویندوز 11 را مشاهده کنید. برای نصب ویندوز 11 مراحل زیر را طی کنید.

1. زبان، زمان و فرمت فعلی و کیبورد یا روش ورودی خود را مشخص کرده و Next را انتخاب کنید.


نصب ویندوز با فلش


2. در مرحله بعد Install now را انتخاب کنید.

3. کلید محصول ویندوز "خرید ویندوز 11" خود را وارد کرده و Next را انتخاب کنید. اگر ندارید یا می خواهید ویندوز 11 را بعداً فعال کنید، I don’t have a product key را انتخاب کنید.


آموزش دانلود و نصب ویندوز 11


4. نسخه سیستم عاملی را که می خواهید نصب کنید انتخاب کنید - به عنوان مثال Windows 11 Home یا Windows 11 Pro. مطمئن شوید که با مجوز ویندوز 11 شما مطابقت دارد.


نصب ویندوز 11 از طریق بوت


5. شرایط مجوز نرم افزار مایکروسافت را بپذیرید و Next را انتخاب کنید.

6. گزینه ای با عنوان Custom to install Windows 11 را انتخاب کنید. اگر می خواهید از نسخه قبلی سیستم عامل ارتقا دهید و در عین حال داده های خود را دست نخورده نگه دارید، به جای آن Upgrade را انتخاب کنید.


آموزش 0 تا 100 دانلود و نصب ویندوز 11


7. درایو یا پارتیشنی را که می خواهید ویندوز 11 را در آن نصب کنید انتخاب کنید و Next را انتخاب کنید.


آموزش نصب ویندوز 11 از مایکروسافت


8. صبر کنید تا Windows Setup ویندوز 11 را از درایو USB قابل بوت کپی و نصب کند.


آموزش مرحله به مرحله نصب ویندوز 11


پس از اتمام نصب ویندوز 11، رایانه شما به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود. سپس باید راه اندازی سیستم عامل را در رایانه شخصی خود به پایان برسانید.


چگونه راه اندازی ویندوز 11 را در رایانه خود به پایان برسانیم

پس از نصب ویندوز 11 باید چندین صفحه از گزینه ها را طی کنید تا راه اندازی سیستم عامل را به پایان برسانید. اینها کاملاً توضیحی هستند و شامل مشخص کردن کشور یا منطقه، تنظیم تنظیمات حریم خصوصی، پیکربندی Windows Hello و غیره است.


یک نام منحصر به فرد رایانه وارد کنید

اگر می خواهید از دستگاه های دیگر به رایانه خود متصل شوید، باید نام منحصر به فردی را وارد کنید که بتوانید سریع آن را تشخیص دهید. نمی تواند فقط از اعداد تشکیل شده باشد یا طول آن بیش از 15 کاراکتر باشد.


آموزش نصب ویندوز 11 تصویری و قدم‌ به‌ قدم


بازیابی یا تنظیم به عنوان یک دستگاه جدید

اگر با یک حساب مایکروسافت وارد شده باشید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تنظیمات، اولویت‌ها و برنامه‌های نصب قبلی ویندوز خود را بازیابی کنید. اگر نه، مطمئن شوید که گزینه Set up as new device را انتخاب کنید تا کامپیوتر خود را از ابتدا تنظیم کنید.


چگونه ویندوز 11 را دانلود و روی سیستم خود نصب کنیم؟


پس از پایان راه‌اندازی ویندوز 11 ممکن است لازم باشد مدتی دیگر منتظر بمانید تا نصب ویندوز نصب به‌روزرسانی‌های معلق را تکمیل کند. سپس می توانید بلافاصله استفاده از ویندوز 11 را استفاده کنید.


آموزش گام به گام دانلود و نصب ویندوز 11


اگر هنوز ویندوز 11 را با لایسنس اورجینال ویندوز فعال نکرده اید، فراموش نکنید که با رفتن به Start > Settings > System > Activation، آن را فعال کنید.


فراموش نکنید که ویندوز 11 را به روز نگه دارید

شما نصب ویندوز 11 را با استفاده از درایو USB قابل بوت که ایجاد کرده اید به پایان رسانده اید. تبریک می گویم! اکنون باید به روز نگه داشتن سیستم عامل را به یک نکته اختصاص دهید. برای مدیریت Windows Update به Settings > Windows Update بروید. به این ترتیب، نه تنها آخرین اصلاحات امنیتی و ارتقاء عملکرد را دریافت می کنید، بلکه از هر گونه اشکال شناخته شده یا مشکلی که تجربه ویندوز 11 شما را به هم می زند جلوگیری می کنید.


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد