نکات مهم امنیتی برای استفاده کنندگان از Wi-Fi عمومی

Wi-Fi عمومی مفید است، اما همیشه ایمن نیست. ما تکنیک های مجرمانه سایبری را ابهام زدایی می کنیم و آموزش می دهیم که حداقل یک قدم جلوتر بمانید.



نکات مهم هنگام اتصال به وای فای عمومی



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




دیگر دسترسی راحت و رایگان به اینترنت در هر زمان و هر مکان به سرعت عادی شده است. ما هر جا که بیش از یک دقیقه وقت می گذاریم به دنبال نقاط مهم می گردیم: در مترو، در کافه ها، در ساختمان های عمومی. اما بهای چنین راحتی، خطر برخورد با مجرمان سایبری است. در اینجا نحوه ایجاد تعادل مناسب بین راحتی و امنیت آمده است. اگرچه ممکن است ورود به سیستم و بررسی اکانت اینستاگرام یا توییتر یا خواندن برخی از مقالات خبری بی ضرر به نظر برسد، اما بیشتر فعالیت های روزانه آنلاین ما نیاز به وارد کردن رمز عبور دارد. و خواندن یک ایمیل یا بررسی موجودی بانک خود در Wi-Fi عمومی می تواند بسیار خطرناک باشد.

خطرات وای فای عمومی چیست؟

خطرات وای فای عمومی چیست؟


خیلی ساده اگر به وای فای عمومی متصل شوید، با چشم انداز واقعی سرقت اطلاعات روبرو خواهید شد. ما اطلاعات ارزشمند زیادی را از طریق اینترنت منتقل می کنیم و اگر مجرمان سایبری اطلاعات پرداخت، اعتبارنامه های ورود، اسناد، چت های خصوصی و غیره را به دست بیاورند، می توانند پس انداز شما را از بین ببرند و حساب های شما را مورد سرقت قرار دهند. برای مثال، با دسترسی به حساب، آنها می توانند جعل هویت شما و پخش هرزنامه یا استخراج پول از دوستان شما و غیره انجام دهند.


شایع ترین خطرات وای فای عمومی به عنوان حمله Man-in-the-Middle (MitM) نامیده می شود. اساساً حمله MitM نوعی استراق سمع است. هنگامی که یک رایانه شخصی به وب متصل می شود، داده ها از رایانه شخصی به یک وب سایت منتقل می شود و نقاط ضعف می تواند مهاجم را قادر سازد که بین این انتقال ها قرار گرفته و آنها را بخوانند. بنابراین آنچه شما فکر می کردید خصوصی است دیگر نیست. اگر از یک دستگاه کاری به یک شبکه ناامن وصل شوید، ممکن است اسرار تجاری شرکت شما نیز در دستان اشتباه قرار گیرد. در برخی موارد، مجرمان سایبری حتی ممکن است به طور مخفیانه دستگاه شما را با بدافزار آلوده کنند، که حتی پس از قطع ارتباط از کانون خطرناک، در آنجا باقی می ماند. برای ایمن ماندن در شبکه های عمومی، هفت قانون ساده ما را دنبال کنید.


1. از وای فای عمومی با احتیاط استفاده کنید


امنیت در وای فای عمومی


مهم نیست که یک تراکنش چقدر فوری باشد، شبکه های Wi-Fi بدون رمز عبور برای مدیریت اطلاعات مهم مناسب نیستند. هر داده ای که از طریق Wi-Fi عمومی ارسال یا دریافت می کنید ممکن است برای هر کسی که به همان شبکه دسترسی دارد قابل مشاهده باشد - برای مثال می تواند هر یک از ده ها یا صدها غریبه در فرودگاه یا در قطار باشد.


2. نام هات اسپات را بررسی کنید


بررسی هات اسپات در وای فای عمومی


برخی از مجرمان سایبری پا را فراتر می گذارند و به جای اتصال به شبکه های وای فای عمومی موجود، شبکه هایی را ایجاد می کنند. برای مثال اگر MyCoffeeShop شبکه واقعی باشد، کاربرانی که دقت کافی نداشته باشند ممکن است به اشتباه به CoffeeShop_Guest یا MyC0feeShop بپیوندند و در نتیجه به کلاهبرداران اجازه دسترسی آسان به داده‌های خود را بدهند. قبل از پیوستن به یک شبکه عمومی جدید، چند لحظه وقت بگذارید و نام اتصالات موجود را بررسی کنید. به دنبال ترتیب صحیح کلمات، حروف جایگزین شده با اعداد مشابه، زیرخط اضافی و غیره باشید.


3. اتصال خودکار به وای فای را غیرفعال کنید


وای فای را غیرفعال کنید


دستگاه های مدرن با ارائه اتصال خودکار به شبکه های باز یا شناخته شده تلاش می کنند تا زندگی را ساده کنند. در بسیاری از سیستم ها این گزینه به طور پیش فرض فعال است. متأسفانه، این به مجرمان سایبری نیز کمک می کند، با اتصال دستگاه ها قبل از اینکه کاربران فرصت بررسی را داشته باشند احتمالاً ناخواسته یک بدافزارها را انتخاب کنند یا رمزهای عبور را مستقیماً به سارقان داده تحویل دهند. برای جلوگیری از چنین غافلگیری:


▪ هنگامی که از Wi-Fi استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید (این کار باعث صرفه جویی در مصرف باتری نیز می شود).

▪ اتصال خودکار به شبکه ها را غیرفعال کنید — در تنظیمات Wi-Fi خود به دنبال این گزینه " Disable automatic connection to networks " بگردید.


4. برای سرویس هایی که نیاز به احراز هویت دارند، از وای فای غیرقابل اعتماد خودداری کنید


نکات مهم هنگام اتصال به وای فای عمومی


در صورتی به حساب‌هایی اصلی خود وارد شوید مانند بانک، پاسپورت یا سایر جزئیات حساس که فقط از خانه امن یا شبکه شرکتی شما متصل می‌شوند. اگر شرایط ایجاب می کند که فوراً موجودی خود را بررسی کنید، از داده تلفن همراه استفاده کنید. حتی اگر در خارج از کشور هستید و هزینه های رومینگ بالا است، از دست دادن اطلاعات از طریق یک نقطه دسترسی پر ریسک هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت.


5. آنتی ویروس نصب داشته باشید

وای فای عمومی خطرات پنهان بسیاری را در بر دارد، اما لازم نیست آن را به طور کامل رها کنید. انتخاب - اینکه آیا لیست عادات خوب امنیت سایبری خود را گسترش دهید یا برنامه های کاربردی آنتی ویروس "خرید آنتی ویروس نود 32" را با حفاظت اضافی ارائه کنید.



سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد