چگونه یک ویروس را از روتر یا مودم خود حذف کنیم؟

ویروس و بدافزار روتر می تواند تنظیمات روتر شما را تغییر دهد، شما را به گوشه های ناامن اینترنت هدایت کند و کل شبکه شما را آلوده کند.



آیا روتر ویروسی می‌شود؟ علائم ویروسی شدن روتر چیست؟



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




آیا روتر شما می تواند ویروس یا بدافزار دیگری دریافت کند؟ متأسفانه می تواند، و می تواند یک تهدید باشد. بدافزار روتر می تواند تنظیمات روتر شما را تغییر دهد، شما را به گوشه های ناامن اینترنت هدایت کند و کل شبکه شما را آلوده کند. دریابید که چگونه روتر خود را برای حذف ویروس ها اسکن کنید و چگونه استفاده از نرم افزار آنتی ویروس "خرید لایسنس Eset " می تواند به شما در جلوگیری از بدافزارهای روتر کمک کند.

چگونه یک ویروس مودم را حذف کنیم؟


چگونه روتر می تواند ویروس بگیرد؟

اگر بدافزار از طریق لاگین روتر برای تغییر تنظیمات وارد شود، یا اگر برای اصلاح نرم‌ افزار از میان‌ افزار روتر عبور کند، روتر می‌تواند ویروسی دریافت کند. آسیب‌ پذیری‌های امنیتی و شیوه‌ های ناایمن - مانند داشتن سیستم عامل قدیمی - نداشتن آنتی ویروس یا استفاده از رمزهای عبور پیش‌فرض - روترها را در برابر بدافزار آسیب‌ پذیرتر می‌کند. پس از ورود به سیستم روتر یا سیستم عامل - مجرمان سایبری می توانند شبکه شما را با طیف وسیعی از تکنیک ها تسخیر کنند. مانند :


▪ تغییر تنظیمات DNS

DNS ( سیستم نام دامنه ) متن یا کلماتی را که در نوار آدرس مرورگر خود وارد می‌کنید ( URL یک وب‌سایت ) به یک آدرس IP ترجمه می‌کند که مرورگر شما بتواند آن را بخواند. با ربودن تنظیمات DNS روتر، یک ویروس روتر می‌تواند نام یک سایت قانونی را در نوار آدرس شما نشان دهد - در عین حال، شما به یک سایت جعلی فرستاده شده‌اید.


▪ فیشینگ

فیشینگ زمانی اتفاق می‌افتد که هکرها با تظاهر به فردی که در ایمیل‌ها، متن‌ها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی به شما اعتماد دارید، اطلاعات خصوصی را دریافت و شما را فریب می‌دهند. پس از گرفتن طعمه و کلیک بر روی پیوند آلوده (در یک ایمیل یا پیام جعلی)، ویروس یا بدافزار روتر می‌تواند خود را در هر روتر بی‌سیمی که به آن متصل است، تکثیر کند.


▪ حملات SSL-Stripping

حملات SSL-Stripping زمانی اتفاق می‌افتد که یک ویروس روتر گواهی‌های SSL ( لایه سوکت‌های امن ) را که گواهی‌ های دیجیتالی هستند که هویت وب‌ سایت را تأیید می‌کنند، از وب‌ سایت حذف می‌کند. ویروس های روتر می توانند وب سایت را از ارائه یک اتصال ایمن (HTTPS) به یک اتصال ناامن (HTTP) بدون توجه به چیزی تغییر دهند.


▪ حملات تروجان

یک حمله تروجان شما را فریب می دهد تا بدافزاری را دانلود کنید که ویروسی را پنهان می کند و سپس تمام گوشی، تبلت یا رایانه شما را آلوده می کند. یک ویروس روتر می تواند در داخل یک تروجان سوار شود و منتظر است تا شبکه های WiFi آسیب پذیر عمومی یا خانگی را شناسایی کند تا آلوده شود. ویروس‌های روتر روش محبوبی هستند که مهاجمان هنگام هک روترها از آن استفاده می‌کنند، زیرا اکثر مردم فکر نمی‌کنند روتر می‌تواند ویروسی بگیرد.


آیا روتر وای فای می تواند ویروس بگیرد؟


آیا روتر وای فای می تواند ویروس بگیرد؟



بله، روتر وای فای می تواند ویروس بگیرد. روترهای وای فای پلی از رایانه یا تلفن شما به اینترنت هستند و اهداف سودآوری برای مجرمان سایبری هستند. بدافزار موجود در روتر می تواند به هر دستگاهی که به روتر متصل است سرایت کند. اگر تلفن، تبلت یا رایانه شما به ویروس آلوده شده باشد، ویروس می تواند از صفحه ورود به سیستم روتر شما پخش شود. از آنجا می‌تواند تنظیمات روتر را تغییر دهد تا هر کسی در شبکه WiFi به سرورهای تحت کنترل سازنده ویروس هدایت شود. یا یک ویروس روتر WiFi می‌تواند خود را روی روتر شما پارک کند و فایل‌ها یا داده‌ها را از هر دستگاهی که به آن متصل می‌شود جمع‌آوری کند - و سپس دستورات را روی آن دستگاه‌ها اجرا کند.


روترهای وای فای خانگی می توانند برای مدت طولانی قبل از شناسایی با بدافزار روتر آلوده شوند. و روترهای وای فای عمومی اهداف بزرگی هستند زیرا شبکه گسترده ای از قربانیان احتمالی را ارائه می دهند. چه صاحب یک روتر وای فای خانگی یا عمومی باشید، رمزگذاری وای فای را در تنظیمات روتر خود روشن کنید تا خط دفاعی بیشتری داشته باشید. و مطمئن شوید که روتر شما آخرین آپدیت را برای محافظت از هر گونه آسیب پذیری نصب کرده است، و با بهترین آنتی ویروس که می توانید پیدا کنید، ویروس WiFi را بررسی کنید تا تا حد امکان ایمن بمانید.


چگونه یک روتر را برای بدافزار بررسی کنیم


چگونه یک روتر را برای بدافزار بررسی کنیم


آیا روتر من آلوده شده است؟ برای اینکه بدانید آیا بدافزار روتر دارید، ببینید آیا علائمی که تجربه می‌کنید با علائم رایج ویروس روتر مطابقت دارند یا خیر. سپس روتر خود را با یک اسکنر بدافزار اختصاصی بررسی کنید. بدافزار روی روتر می‌تواند برای ماه‌ها ناشناخته بماند، اگر تأثیرات آن جزئی باشد یا به دلایل دیگری مانند خرابی هارد دیسک نسبت داده شود. هر چند وقت یکبار روتر خود را برای حملات بدافزار بررسی کنید یا از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید که می تواند به طور خودکار روتر شما را برای بدافزار اسکن "آموزش اسکن مودم" کند.


علائم ویروس روتر

در اینجا علائم رایج ویروس روتر وجود دارد:


▪ اتصال به اینترنت کند یا ضعیف

▪ گذرواژه هایی که کار نمی کنند

▪ کامپیوتر کند

▪ پیام های جعلی ویروس یا پنجره های بازشو

▪ نوار ابزارهای عجیب مرورگر

▪ تغییر مسیر جستجوهای اینترنتی

▪ برنامه های ناآشنا


بدافزارها در انواع مختلف و سطوح تهدید عرضه می شوند. تفاوت بین بدافزار و ویروس را ببینید تا بدانید با چه چیزی رو به رو هستید و شبکه خانگی خود را ایمن نگه دارید.


تنظیمات DNS را بررسی کنید

اگر تنظیمات DNS شما به صورت دستی تنظیم شده باشد، ممکن است دستگاه شما هنگام اتصال به روترهای عمومی به روز نشود. تنظیمات DNS شما باید به شما اجازه دهد آدرس های IP را به طور خودکار دریافت کنید. در اینجا نحوه بررسی تنظیمات DNS خود در ویندوز 10 و 11 آمده است:


1. شروع به تایپ Control Panel در قسمت جستجوی نوار وظیفه خود کنید و روی Control Panel کلیک کنید.


چگونه یک ویروس را از روتر حذف کنیم؟


2. روی Network and Internet کلیک کنید و سپس Network and Sharing Center را انتخاب کنید.

3. Change Adapter Settings را انتخاب کنید.

4. روی کانکشن خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

5. پروتکل اینترنت نسخه 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کنید، سپس روی Properties کلیک کنید.

6. بررسی کنید که آیا دریافت آدرس IP به طور خودکار و دریافت آدرس سرور DNS به طور خودکار تیک خورده اند یا خیر. اگر نیستند، آنها را علامت بزنید.


نحوه حذف ویروس از روتر


نحوه حذف ویروس از روتر

برای خلاص شدن از بدافزار روتر ابتدا باید روتر خود را راه اندازی مجدد کنید. سپس با مراجعه به وب سایت سازنده و دانلود و نصب آخرین سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. اگر همه چیز شکست خورد، می توانید بازنشانی کارخانه ای را انجام دهید و سعی کنید ویروس های روتر را پاک کنید. پس از به‌ روزر سانی میان‌ افزار یا تنظیم مجدد روتر، رمز عبور روتر خود را به‌ روزرسانی کنید و نرم‌ افزار آنتی‌ ویروس را نصب کنید تا روتر شما را نظارت کند. این موثرترین راه برای حذف ویروس از روتر وای فای و جلوگیری از آن است. یک اسکنر ویروس خوب همچنین می‌تواند اتصال WiFi ناامن را گزارش کند، حفره‌های امنیتی را در نرم‌ افزار علامت‌ گذاری کند و تهدیدات بدافزار مانند پاپ‌ آپ و فیشینگ را متوقف کند. اگر روتر شما تحت تأثیر بدافزار قرار گرفته باشد، یک آنتی ویروس می تواند به شما کمک کند دفعه بعد از ویروس جلوگیری کنید.


چگونه می توانم از روتر محافظت کنم؟


نحوه حذف ویروس از مودم


محصول ESET خود را به روز نگه دارید

متخصصان آزمایشگاه ویروس ESET هر روز تهدیدات آنلاین را تجزیه و تحلیل می کنند و به روز رسانی های منظم را برای بهبود مستمر سطح حفاظت برای کاربران ESET منتشر می کنند. به طور پیش فرض، محصول ESET شما ماژول ها را چندین بار در روز به روز می کند. این به‌روزرسانی‌ها شناسایی سریع تهدیدات در حال ظهور را امکان‌پذیر می‌کنند و رایانه شما را از سایت‌ها و فایل‌های دانلود شده‌ای که ممکن است به دلیل مسمومیت با DNS به آنها هدایت شوید، محافظت می‌کند.


نرم افزار روتر خود را به روز نگه دارید

وصله های امنیتی جدید و به روز رسانی سیستم عامل به محافظت از روتر شما در برابر سوء استفاده کمک می کند. صفحه مدیریت روتر یا ابزار پیکربندی خود را به طور مرتب برای به روز رسانی سیستم عامل بررسی کنید.


نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض را تغییر دهید

روترها اغلب از اعتبار پیش‌فرض برای پیکربندی اولیه استفاده می‌کنند. اطلاعات ورود به سیستم پیش فرض را به راحتی می توان حدس زد و در اینترنت یافت می شود. اطلاعات ورود به سیستم پیش فرض را به یک نام کاربری منحصر به فرد و رمز عبور قوی تغییر دهید.


غیرفعال کردن مدیریت از راه دور

با استفاده از این ویژگی، می توانید به کاربر اجازه پیکربندی، ارتقا و بررسی وضعیت روتر خود را از راه دور بدهید. توصیه می کنیم زمانی که از آن استفاده نمی کنید مدیریت از راه دور را غیرفعال کنید تا در معرض حملات به روتر خود جلوگیری کنید.


تغییر نام نقطه دسترسی خود را در نظر بگیرید

نام نقطه دسترسی را انتخاب کنید که حاوی نام دستگاه، نام سازنده یا سایر اطلاعاتی باشد که نشان دهد از چه نوع روتری استفاده می کنید. این یک تغییر ساده است و یک حمله نهایی را کمی چالش برانگیز می کند.


غیرفعال کردن Universal Plug and Play

اگر UPnP سرویسی نیست که از آن استفاده می کنید، باید این گزینه را در تنظیمات روتر غیرفعال کنید. با فعال بودن UPnP، روتر شما آسیب پذیرتر است و شبکه شما بدون احراز هویت قابل دسترسی است.


دسترسی به رابط وب روتر را فقط به شبکه LAN خود محدود کنید

فقط به محدوده خاصی از آدرس های IP واقع در LAN (شبکه محلی) خود اجازه دسترسی به رابط وب روتر خود را بدهید. به عنوان مثال، اگر آدرس IP شما 192.168.2.25 است و از سرور DHCP روتر به ارث رسیده است، به زیرشبکه/ محدوده آدرس های IP از 192.168.2.1 تا 192.168.2.254 اجازه دهید (شکل 1-2 نمونه ای از صفحه مدیر روتر است. - صفحه شما ممکن است متفاوت باشد).


چگونه می توانم از روتر محافظت کنم؟


روتر من آلوده است. باید چکار کنم؟

1. اطمینان حاصل کنید که محصول ESET شما به‌روز است و به‌روزرسانی‌های ماژول را دریافت می‌کنید. نحوه بروز رسانی آنتی ویروس Eset

2. روتر خود را برای استفاده از تنظیمات پیش فرض بازنشانی - Reset کنید.

3. رمز عبور روتر خود را تغییر دهید.

4. مطمئن شوید که مدیریت از راه دور روی روتر شما غیرفعال است.

5. دسترسی WAN (شبکه وسیع) به روتر خود را محدود کنید. شما می توانید این کار را با محدود کردن اتصالات مجاز فقط به آنهایی که در LAN خودتان هستند انجام دهید.

6. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

7. از طرف دیگر، می‌توانید به جای راه‌اندازی مجدد رایانه، کش DNS را با استفاده از دستور زیر در Command Prompt (cmd) پاک کنید:


ipconfig /flushdns


8. کش مرورگر خود را پاک کنید.

9. یک اسکن رایانه را اجرا کنید تا مطمئن شوید رایانه شما آلوده نیست. چگونه اسکن کامپیوتر را اجرا کنم؟


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد