آنتی ویروس چیست و چگونه از دستگاه شما محافظت می کند؟

نرم افزار آنتی ویروس برای جلوگیری، شناسایی و کمک به حذف کلیه تهدیدات از سیستم های رایانه ای طراحی شده است.



آنتی ویروس چیست و چگونه کار می‌کند؟



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




آنتی ویروس چیست؟

آنتی ویروس نرم افزاریست که به طور خاص برای کمک به تشخیص ، جلوگیری و حذف بدافزار ( نرم افزارهای مخرب ) ایجاد شده است. آنتی ویروس نوعی نرم افزار است که برای جلوگیری ، اسکن ، تشخیص و حذف ویروس ها از رایانه استفاده می شود. پس از نصب اکثر نرم افزارهای آنتی ویروس به طور خودکار در پس زمینه اجرا می شوند تا در زمان حمله در برابر حملات ویروسی محافظت کنند. برنامه های جامع حفاظت از ویروس به محافظت از فایل ها و سخت افزار شما در برابر بدافزارهایی مانند کرم ها ، اسب های تروجان و نرم افزارهای جاسوسی کمک می کند و همچنین ممکن است حفاظت بیشتری مانند فایروال های سفارشی و مسدود کردن وب سایت های مخرب را ارائه دهد.


ویروس کامپیوتری چیست؟

ویروس رایانه ای نرم افزاری است که بدون اطلاع کاربر روی رایانه بارگذاری می شود و اقدامات مخرب را انجام می دهد.



 آنتی ویروس چگونه کار می کنند؟


بدافزار چیست؟

بدافزار برای آسیب رساندن یا انجام سایر اقدامات به رایانه ، سرور یا شبکه رایانه ای طراحی شده اند. نمونه های رایج شامل ویروس ها ، نرم افزارهای جاسوسی و اسب های تروجان است. بدافزارها می توانند دستگاه شما را کند یا خراب کنند یا فایل ها را حذف کنند. مجرمان از بدافزار برای ارسال هرزنامه به دست آوردن اطلاعات شخصی و مالی و سرقت هویت شما استفاده می کنند.


spyware چیست؟

Spyware نوعی بدافزار است که خود را به سیستم های شما متصل می کند و بدون اجازه شما در سیستم عامل رایانه مخفی می شود تا تغییرات ناخواسته ای در تجربه کاربری شما ایجاد کند. می توان از آن برای جاسوسی از فعالیت آنلاین شما استفاده کرد و ممکن است تبلیغات ناخواسته ایجاد کند یا مرورگر شما را مجبور به نمایش برخی از وب سایت ها یا نتایج جستجو کند.


فیشینگ چیست؟

حملات فیشینگ از ایمیل یا وب سایت های جعلی و کلاهبرداری استفاده می کنند، تا شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا مالی شما را بدست آورند.، این کلاهبردارن ممکن است ادعا کنند که در پرداخت اطلاعات مشکلی وجود دارد یا متوجه فعالیتی در یک حساب شده اند و از شما می خواهند روی پیوند یا پیوست کلیک کنید و اطلاعات شخصی را ارائه دهید.


برنامه های آنتی ویروس و نرم افزارهای حفاظت از کامپیوتر

برنامه های آنتی ویروس "خرید نود 32" و نرم افزارهای محافظت از رایانه برای ارزیابی داده ها مانند صفحات وب ، فایل ها ، نرم افزارها و برنامه های کاربردی طراحی شده اند تا در یافتن و از بین بردن بدافزارها در اسرع وقت کمک کنند. اکثر آنها محافظت در زمان واقعی را ارائه می دهند، که می تواند از دستگاه های شما در برابر تهدیدهای روز محافظت کند. کل رایانه خود را به طور منظم از نظر تهدیدهای شناخته شده اسکن کرده و به روز رسانی خودکار انجام دهید. و کدها و نرم افزارهای مخرب را شناسایی ، مسدود و حذف کنید. از آنجا که بسیاری از فعالیتها در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شوند و تهدیدهای جدید به طور مداوم ظاهر می شوند، نصب برنامه آنتی ویروس محافظ از همیشه مهمتر است. خوشبختانه امروزه تعدادی از محصولات عالی در بازار برای انتخاب وجود دارد.


آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

نرم افزار آنتی ویروس با بررسی برنامه ها و فایل های رایانه شما در برابر پایگاه داده انواع بدافزارهای شناخته شده شروع به کار می کند. از آنجا که ویروسهای جدید دائما توسط هکرها ایجاد و توزیع می شوند ، همچنین رایانه ها را برای احتمال انواع جدید یا ناشناخته تهدیدهای بدافزار اسکن می کند. به طور معمول اکثر برنامه ها از سه دستگاه تشخیص مختلف استفاده می کنند: تشخیص خاص ، که بدافزارهای شناخته شده را شناسایی می کند. تشخیص عمومی ، که به دنبال قسمتها یا انواع بدافزارها یا الگوهای مرتبط با یک پایگاه کد مشترک است. و تشخیص ابتکاری ، که با شناسایی ساختارهای فایل مشکوک شناخته شده ، ویروس های ناشناخته را اسکن می کند. هنگامی که برنامه فایلی را پیدا می کند که حاوی ویروس است ، معمولاً آن را قرنطینه می کند و یا آن را برای حذف علامت گذاری می کند ، در نتیجه غیر قابل دسترسی شده و خطری را برای دستگاه شما از بین می برد.


آنتی ویروس چیست و چگونه عمل می کند


ویروس های کامپیوتری چگونه کار می کنند؟

هنگامی که ویروس ها بر روی یک سیستم کامپیوتری بارگذاری می شود، ویروس می تواند خود را تکثیر کرده و خود را در برنامه ها یا فایل های دیگر قرار دهد و آنها را در این فرآیند آلوده کند. به طور معمول همه ویروس ها به نوعی مخرب هستند. باج افزار یک نمونه از نرم افزارهای مخرب که توسط مجرمان طراحی شده است تا سیستم های کامپیوتری را به منظور کسب منافع مالی آلوده و غیرفعال کند. نرم افزار محافظت از آنتی ویروس می تواند به شما در برابر ویروس های رایانه ای دفاع کند. وظایف کلیدی که برای محافظت در برابر این حملات انجام می دهد عبارتند از:


◾ اسکن رایانه برای شناسایی پرونده هایی که به عنوان نرم افزارهای مخرب شناخته می شوند ، شناسایی آنها بر اساس مجموعه ای از الگوهای تشخیص.

◾ زمانبندی به صورت خودکار بر اساس یک برنامه زمان بندی شده اسکن می شود.

◾ اسکن فایلها یا فهرستهای خاص یا کل رایانه شما.

◾ حذف یا غیرفعال کردن سایر نرم افزارهای امنیتی برای حذف کدها و نرم افزارهای مخرب.

◾ تأیید صحت اینکه رایانه و سایر دستگاه های شما عاری از ویروس هستند و برای استفاده ایمن هستند.

◾ هشدار هنگام شناسایی ویروس ها در رایانه ها.


آنتی ویروس چیست


انواع نوع حفاظت آنتی ویروس


نرم افزارهای آنتی ویروس قدیمی برای شناسایی بدافزارها به امضای یا الگوی باینری یک ویروس وابسته هستند. تولید کنندگان آنتی ویروس پرونده های مشکوک به وجود بدافزار را تجزیه و تحلیل می کنند و پس از تشخیص مخرب بودن آن نشانه گذاری مناسب پرونده و به پایگاه داده برای نرم افزار آنتی ویروس اضافه می شود.


متأسفانه نوع محافظت از آنتی ویروس های سنتی در واقع فقط بدافزارهای رایج را تشخیص می دهد و بیشتر در برابر ویروس های مدرن تر بی اثر است. اکثر دشمنان (نویسندگان بدافزارها) با نوشتن ویروسهای "الیگومورف" ، "چند شکل" و اخیراً "دگرگون" ، که بخشی از خود را رمزگذاری می کنند یا در غیر این صورت خود را به عنوان روشی مبدل می کنند، که یک قدم جلوتر از چنین نرم افزاری هستند. اما در سال 2013 تمرکز صنعت امنیت بر روی رویکردهای بدون امضا برای حفاظت از آنتی ویروس متمرکز شد. قابلیت های جدید آنتی ویروس برای تشخیص و کاهش حملات روز صفر و بدافزارهای پیچیده تر توسعه یافته است. برخی از این قابلیت های نسل بعدی عبارتند از:


◾ تشخیص بدافزار مبتنی بر رفتار ، که زمینه کاملی را در مورد تمام مسیر اجرای فرایند در زمان واقعی ایجاد می کند.

◾ مدلهای یادگیری ماشین ، الگوهایی را که با ویژگیهای مخرب شناخته شده و سایر اشکال مختلف هوش مصنوعی مطابقت دارند ، مشخص می کند.

◾ این روش های موثرتر در نسخه های آینده ، تشخیص و پاسخ نقطه نهایی (EDR) و اخیراً پیدا شدن راه حل های تشخیص و پاسخ (XDR) گسترده شده است.


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد