اطلاع از الوده بودن فایل ها به ویروس ها پیش از دانلود

بارگیری فایل از طریق اینترنت همیشه خطراتی ایجاد میکند، مخصوصا از سایت هایی که نمی توان 100٪ به صحت آن اعتماد داشت.



چگونه قبل از دانلود فایل بررسی کنیم که آیا یک فایل ویروسی دارد؟





با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید: خرید لایسنس Eset

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید: خرید ویندوز




دانلود یک ویروس کامپیوتری می تواند برای کسب و کار یا اطلاعات شخصی شما فاجعه ای ایجاد کند و منجر به سرقت داده های حساس شود. ما همه چیزهایی را که برای دانلود ایمن نرم‌افزار، برنامه‌ها، و فایل‌ها از وب نیاز دارید، بررسی می‌کنیم - بارگیری فایل ها از طریق اینترنت همیشه خطراتی ایجاد می کند ، به خصوص اگر از صفحات یا مکان هایی استفاده کنیم که نمی توانیم 100% به صحت آن اعتماد داشته باشیم.

چند بار با مراجعه به یک وب سایت و کلیک بر روی دکمه دانلود، یک برنامه جدید، آهنگ مورد علاقه خود یا یک برنامه رایانه ای رایگان را دانلود کردید؟ اکثر مردم این کار را یک کار عادی می دانند و اغلب تنها به نرم افزار آنتی ویروس خود متکی هستند تا در صورت تمایل به دانلود چیزی که آلوده است به آنها هشدار دهد. با اینکه داشتن نرم افزار آنتی ویروس اورجینال سد محکمی برای جلوگیری از دانلود ویروس و بدافزار است اما شاید در لحظه تشخیص ندهد - چرا؟ خب اگر در نظر بگیریم که مؤسسه AV-Test آلمان بیش از 432000 بدافزار جدید را هر روز شناسایی می کند ( در اصل یک بدافزار و ویروس در هر 0.2 ثانیه )، به راحتی می توان فهمید که حتی بهترین برنامه آنتی ویروس نیز اساساً تشخیص فوری همه تهدیدات را غیرممکن می کند. آن وقت چه کاری می توانید انجام دهید؟


چگونه می توانم تشخیص دهم که یک دانلود دارای ویروس است؟


در این مقاله، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد که "چگونه می توانم تشخیص دهم که یک دانلود دارای ویروس است؟" به این ترتیب، ما شما را از طریق چند روش برای بررسی اینکه آیا یک فایل قبل از دانلود آن ویروس دارد یا نه ، راهنمایی می کنیم. اما ابتدا، اجازه دهید با صحبت در مورد اینکه چرا بررسی فایل‌ها قبل از دانلود آن‌ها در دستگاهتان بسیار مهم است، شروع کنیم.

به عنوان مثال : ما پرونده ها و فایل هایی را که از طریق ایمیل یا منابع دیگر به ما می رسند را دانلود می کنیم. بسیاری اوقات ما منشأ آن را کاملاً می دانیم ، مانند عکسی که منتظر یک عضو خانواده هستیم وچیزی برای ترس نداریم. اما گاهی اوقات ما پرونده هایی را از منابع ناشناخته یا حتی از دوستان یا خانواده دریافت می کنیم که می توانند برنامه های مخرب را اغلب بسیار خطرناک پنهان کنند. انواع مختلفی از فایلها وجود دارند که بدافزار ها را مخفی می کنند ، مانند پرونده های فشرده شده ، اجرایی ، از هر نوع Office که حاوی ماکرو باشد ، حتی در قالب های معمولی عکس، بیایید ببینیم چگونه می توانیم از فایلهایی که حاوی ویروس هستند و یا حتی قبل از بارگیری آنها از اینترنت ، محافظت کنیم.


چرا دانستن اینکه چگونه یک فایل را قبل از دانلود بررسی کنیم، ویروسی است یا نه مهم است؟

برای درک خطری که یک کار ساده مانند دانلود یک فایل بدون بررسی اولیه آن می تواند بیانگر آن باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برخی از گزارش های تهدیدات منتشر شده توسط شرکت های معروف امنیت سایبری نگاه کنید. در زمان نگارش این مقاله، صفحه آمار فعالیت تهدید جهانی مایکروسافت نشان می دهد که در 30 روز گذشته بیش از 94 میلیون دستگاه در سراسر جهان به بدافزار آلوده شده اند.


آمار دانلود فایل ویروسی


اگر بدافزار را در دستگاه خود دانلود کنم چه اتفاقی می افتد؟

نرم افزارهای مخرب در اشکال مختلفی وجود دارند و معمولاً بر اساس کارهایی که هنگام آلوده کردن دستگاه شما انجام می دهند طبقه بندی می شوند. چند نمونه از نرم افزارهای مخرب رایج عبارتند از:


● Trojans

● Worms

● Adware

● Spyware

● Rootkits & Ransomware


بسیاری از انواع بدافزارها معمولاً در برنامه های آلوده پنهان می شوند و از طریق وب سایت های قانونی جعلی یا هک شده منتشر می شوند. ( ایمیل یکی دیگر از بردارهای حمله متداول است که هکرها از آن برای انتشار بدافزار استفاده می کنند. ) پس از بارگیری در رایانه، راه های مختلفی وجود دارد که مهاجمان می توانند از بدافزار برای ایجاد آسیب های جبران ناپذیر استفاده کنند:

پس چگونه می توان تشخیص داد که یک برنامه یا فایل ایمن است؟ در واقع، یک راه سریع و آسان برای بررسی وجود ویروس قبل از دانلود فایل وجود دارد: می توانید از ابزاری مانند VirusTotal استفاده کنید.


فایل ها را قبل از دانلود با استفاده از یک اسکنر آنلاین مانند VirusTotal بررسی کنید


چگونه می توانم تشخیص دهم که یک دانلود دارای ویروس است؟


VirusTotal یکی از دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین تحلیلگرهای بلادرنگ فایل‌ها، URLها، دامنه‌ها و آدرس‌های IP در وب است. این یک ابزار رایگان و آسان برای استفاده است که نیازی به دانلود چیزی ندارد. به سادگی یک فایل را آپلود کنید یا یک URL را اسکن کنید تا اسکنر تقریباً هر فایلی را - از فایل های اجرایی ویندوز و کدهای جاوا اسکریپت گرفته تا فایل های PDF و فایل های تصویری - برای ویروس ها و سایر بدافزارها بررسی کند. این اسکنر آنلاین به شما این امکان را می دهد که یک فایل را در چند ثانیه قبل از دانلود آن در دستگاه خود بررسی کنید و یک لایه امنیتی اضافی برای شما فراهم می کند.


اطلاع از الوده بودن فایل ها به ویروس ها پیش از دانلود


فرض کنید می‌خواهید مطمئن شوید که نرم‌افزار جدیدی که قصد دانلود آن را دارید، عاری از بدافزار است. برای انجام این کار، فقط باید این مراحل را دنبال کنید:


1- به وب‌سایتی که فایلی که می‌خواهید از آن دانلود کنید بروید. روی لینک دانلود کلیک راست کرده و آدرس URL را کپی کنید.

2- به وب سایت VirusTotal بروید. سه گزینه موجود را مشاهده خواهید کرد: FILE، URL و SEARCH. روی URL کلیک کنید تا به تب مناسب بروید.


سایت VirusTotal


3- آدرسی را که می خواهید بررسی کنید، کپی کنید در کادر سفید قرار دهید و Enter را بزنید.

4- پس از چند ثانیه، VirusTotal نتایج را در صفحه ای مانند این به شما نشان می دهد:


جلوگیری از دانلود فایل ویروسی


در فهرست بالا شما میتوانید ببینید که چه آدرس هایی ایمن و چه آدرس هایی ناایمن هستند که به صورت رنگ سبز یا قرمز نمایان می شوند.

صفحه Virus Total همچنین ابزاری را برای تجزیه و تحلیل پرونده هایی که در رایانه ذخیره کرده ایم ، در اختیار ما قرار می دهد. ما فقط باید به برگه "File" دسترسی پیدا کنیم و روی "بارگذاری و اسکن پرونده" کلیک کنیدو برای این کار به آدرس virustotal.com مراجعه می کنیم .


جلوگیری از دانلود ویروس


پس از بارگیری پرونده مورد نظر ، سیستم آن را تجزیه و تحلیل می کند و در صورت حاوی چیزی مخرب ، به ما اطلاع می دهد. این کار را از طریق لیستی انجام می دهد که نتایج مجموعه ای از موتورهای جستجوی ویروس آنلاین را نشان می دهد .


 آلوده بودن فایل ها به ویروس ها قبل دانلود


قبل از بارگیری فایلها ویروس ها را تشخیص دهید

ما می توانیم از مکمل هایی که به عنوان پسوند یا "افزونه" نیز شناخته می شوند ، استفاده کنیم که در مرورگرهای ما نصب شده و عملکردهای آنها را گسترش داده و تعریف می کنیم. ما یک مورد بسیار جالب برای این منظور تهیه کرده ایم که در رابطه با ویروس توتال و صفحه شناخته شده ای که به ما در شناسایی صفحات و پرونده های مخرب کمک می کند ، پیدا کردیم. ما آن را برای Google Chrome ، Mozilla Firefox و Internet Explorer در دسترس داریم.


ما فقط باید آن را طبق دستورالعمل هایی که خود مرورگر هنگام بازدید از صفحه افزودنی نصب می کند ، نصب کنیم. پس از اتمام ، باید مرورگر را باز کنیم و عملکرد جدیدی را که در منوی گزینه ها قرار گرفته است را پیدا کنیم. وقتی می خواهیم از هر نوع فایل یا پرونده ای که میخواهیم دانلود کنیم ، می توانیم با کلیک ماوس روی لینک راست کلیک کرده و روی ابزار Analyze with Total Virus click کلیک کنید .


 آلوده بودن فایل ها به ویروس در اینترنت


یک پنجره جدید با خلاصه ای از نتیجه یافت شده در صفحه ظاهر می شود. در واقع این یک نتیجه مشترک از ده ها مورد از سیستمهایی است که پرونده یا URL را تحلیل کرده است . اگر می خواهیم نتیجه کاملی را ببینیم می توانیم روی مشاهده نهایی تحلیل کلیک کنیم .


تشخیص  ویروسی بودن فایل ها به ویروس در اینترنت


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد