تفاوت Windows 11 Home و Windows 11 Pro چیست؟

Windows 11 Home و Windows 11 Pro دو نسخه از ویندوز 11 هستند که هر کدام برای نیازهای مختلف طراحی شده اند. در اینجا تفاوت های بین این دو آورده شده است.




تفاوت ویندوز هوم 11 و ویندوز پرو 11 در چیست؟



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




آیا ویندوز 11 Pro بهتر از ویندوز 11 Home است؟


ویندوز 11 آخرین سیستم عامل مایکروسافت است و در دو نسخه اصلی ارائه می شود: Windows 11 Pro و Windows 11 Home. هر دو نسخه دارای طراحی شیک و مدرن سیستم عامل با منوی استارت اصلاح شده، ویژگی های چندوظیفه ای بهبود یافته و دسترسی به فروشگاه مایکروسافت و برنامه های اندروید هستند.


ویندوز 11 در سپتامبر 2022 راه اندازی شد و بسیاری را مجبور به انتخاب بین Windows 11 Home در مقابل Pro کرد. این تصمیمی است که کاربران ویندوز هر زمان که مایکروسافت نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را منتشر می کند به آن عادت کرده اند. اگر می‌پرسید کدام نسخه را باید انتخاب کنید، تفاوت‌های بین این نسخه‌ها را بررسی می‌کنیم.


بزرگترین تفاوت بین این نسخه های ویندوز ویژگی هایی است که برای مشاغل طراحی شده اند. همانطور که از نام آن پیداست، Windows Home برای استفاده خانگی یا معمولی و روزمره ساخته شده است. مایکروسافت ویندوز پرو را برای حرفه ای هایی طراحی کرد که به امنیت بهتری نیاز دارند، به ویژه مشاغل.


با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی نیز بین آنها وجود دارد که ممکن است بر انتخاب شما تأثیر بگذارد، بسته به اینکه قصد دارید از سیستم خود برای چه کاری استفاده کنید. در این مقاله، ویندوز 11 پرو را با هوم "خرید لایسنس ویندوز" ازچند جنبه مقایسه می کنیم: قیمت، امنیت، بهره وری، بازی، اتصال و به روز رسانی. بیایید وارد آن شویم!



آیا ویندوز 11 Pro بهتر از ویندوز 11 Home است؟



ویژگی های انحصاری


✔ رمزگذاری درایو BitLocker در ویندوز 11 پرو گنجانده شده است، اما نه نسخه Home. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا درایوها و داده های خود را از طریق یک مجموعه ابزار قوی رمزگذاری کنند. آیا نگران خروج لپ‌تاپ با داده‌های حساس از دفتر هستید؟ BitLocker می تواند موارد را قفل کند تا از نقض احتمالی جلوگیری کند.


این قابلیتی است که یک کاربر معمولی می تواند در صورت نیاز با نرم افزارهای مختلف آن را تکرار کند، چیزی که اکثر کاربران Windows Home از آن استفاده نمی کنند. همین امر در مورد مایکروسافت Pureview نیز صدق می‌کند، که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های حساس را کنترل کنند، چه در فضای ابری، سرور یا رایانه شخصی.


✔ Hyper-V یکی دیگر از ویژگی های انحصاری ویندوز 11 پرو است. این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا ماشین های مجازی را از رایانه شخصی خود راه اندازی و اجرا کنند. ماهیت ایزوله Hyper-V عالی است چه بخواهید یک زیرساخت مجازی ایجاد کنید و چه برنامه هایی را در چندین محیط در یک رایانه آزمایش کنید. همچنین با Windows Sandbox و ویژگی هایی مانند Remote Desktop دست به دست می شود.


در حالی که می‌توانید از ویژگی Remote Desktop در حالت Client با Windows 11 Home استفاده کنید، تنها با نسخه Pro به Sandbox دسترسی خواهید داشت. این برنامه با ایجاد یک نسخه تمیز از سیستم عامل در یک محیط دیواری، کامپیوتر شما را ایمن نگه می دارد. چند ویژگی انحصاری دیگر که باید به آنها اشاره کرد عبارتند از حالت کیوسک، دسترسی اختصاص داده شده، و مدیریت دستگاه تلفن همراه.



امتیاز کلیدی


✔ ویندوز 11 پرو گرانتر از ویندوز 11 هوم است.


✔ ویندوز 11 پرو ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند رمزگذاری دستگاه Bitlocker و Windows Hello for Business را ارائه می دهد.


✔ Windows 11 Pro دارای ویژگی های بهره وری انحصاری مانند Remote Desktop و دسترسی به Microsoft Teams و OneDrive for Business است.


✔ Windows 11 Home دارای یک ویژگی بهینه سازی بازی به نام Game Mode است، در حالی که Windows 11 Pro بیشتر برای کاربران تجاری طراحی شده است.


✔ ویندوز 11 پرو دارای گزینه های اتصال اضافی مانند DNS از طریق HTTPS و امکان تغییر پروفایل های شبکه است.



Windows 11 Pro در مقابل Windows 11 Home - تفاوت چیست؟

در نگاه اول، ویندوز 11 پرو دقیقاً شبیه ویندوز 11 هوم به نظر می رسد. برای چشمی که آموزش ندیده، آنها یکسان هستند. اما اندکی عمیق‌تر کردن، چند تفاوت کلیدی را آشکار می‌کند.


1. قیمت

دقیقاً ویندوز 11 پرو گرانتر از ویندوز 11 هوم است. قیمت دقیق ممکن است کمی متفاوت باشد، بسته به خرده فروش و دستگاهی که خریداری می کنید. اگر از قبل مجوز ویندوز 10 پرو دارید، می توانید به صورت رایگان به ویندوز 11 پرو ارتقا دهید. به همین ترتیب، اگر مجوز Windows 10 Home دارید، می توانید به صورت رایگان به Windows 11 Home ارتقا دهید. با این حال، اگر می خواهید از ویندوز 11 هوم به ویندوز 11 پرو تغییر دهید، باید هزینه اضافی بپردازید.


2. ویژگی های امنیتی

ویندوز 11 پرو ویژگی های امنیتی پیشرفته تری نسبت به Windows 11 Home ارائه می دهد. به عنوان مثال، ویندوز 11 پرو از Bitlocker Device Encryption پشتیبانی می کند، که می تواند کل درایو شما را رمزگذاری کند و به شما امکان می دهد رمز عبور یا پین مورد نیاز برای باز کردن قفل درایو را تنظیم کنید و از داده های شما در برابر چشم های ناخواسته محافظت کنید.


Windows 11 Pro همچنین از Windows Hello for Business پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد از احراز هویت بیومتریک، مانند تشخیص چهره یا اسکن اثر انگشت، برای ورود به دستگاه و حساب‌های آنلاین خود استفاده کنید.

علاوه بر این، ویندوز 11 پرو از Group Policy و Domain Join پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد چندین دستگاه و کاربران را در یک شبکه مدیریت کنید. محافظت از اطلاعات ویندوز نیز با نسخه حرفه ای ویندوز 11 ارائه می شود. هدف محافظت از اطلاعات ویندوز با جدا کردن داده های شخصی و کاری در دستگاه شما، از نشت تصادفی داده ها جلوگیری می کند.


3. ویژگی های بهره وری

در حالی که ویندوز 11 طرح بندی اسنپ و گروه های اسنپ را به ویندوز 11 پرو و هوم آورده است، ویندوز 11 پرو دارای برخی ویژگی های بهره وری انحصاری است که در ویندوز 11 هوم در دسترس نیستند.

به عنوان مثال، ویندوز 11 پرو از Remote Desktop پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد از طریق اینترنت به رایانه شخصی خود از دستگاه دیگری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، ویندوز 11 پرو از Hyper-V پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد ماشین های مجازی را روی رایانه شخصی خود ایجاد و اجرا کنید.



Windows 11 Pro در مقابل Windows 11 Home - تفاوت چیست؟



علاوه بر این، ویندوز 11 پرو یک نسخه تجاری تر از سیستم عامل ویندوز نسبت به Windows 11 Home است. با Pro، به Microsoft Teams و OneDrive for Business نیز دسترسی خواهید داشت.

وقتی صحبت از Windows 11 Home به میان می‌آید، هیچ انحصاری وجود ندارد، اما شما مانند کاربران ویندوز 11 پرو به زیرنویس‌های زنده و راوی طبیعی دسترسی دارید، قابلیت دسترسی و ارتباط پیشرفته‌ای که با ویندوز 11 ارائه می‌شود.

این امکان رونویسی متن به گفتار و بالعکس را فراهم می کند. و آنها را در هر دو نسخه ویندوز 11 خواهید یافت. ویجت ها برای Windows 11 Pro و Windows 11 Home Edition نیز بازگشته اند و به شما این امکان را می دهند که یک داشبورد شخصی از اطلاعات ایجاد کنید که می توانید با کشیدن انگشت یا کلیک به آن دسترسی داشته باشید. این مجموعه با مجموعه معمول اخبار، آب و هوا، سهام، ورزش و سایر اطلاعاتی که انتخاب می کنید ارائه می شود.


4. حالت Game

ویندوز 11 هوم و ویندوز 11 پرو قابلیت های بازی مشابهی دارند. متوجه خواهید شد که هر دو از DirectX 12 Ultimate پشتیبانی می کنند که گرافیک و عملکرد بازی ها را افزایش می دهد. هر دو نسخه از Xbox Game Pass برای رایانه شخصی نیز پشتیبانی می کنند که به شما امکان دسترسی به صدها بازی را با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه می دهد.



کدام نسخه ویندوز 11 بهترین است؟



ویندوز 11 هوم در واقع از نظر بهینه سازی بازی کمی برتری نسبت به ویندوز 11 پرو دارد. Windows 11 Home قابلیتی به نام Game Mode دارد که به طور خودکار تنظیمات سیستم شما را برای اولویت بندی عملکرد بازی تنظیم می کند که ویندوز 11 پرو فاقد آن است.

از آنجایی که ویندوز 11 پرو بیشتر برای کاربران تجاری یا بخش های فناوری اطلاعات طراحی شده است، اگر قصد دارید از رایانه خود بیشتر برای بازی استفاده کنید، لازم نیست به ویندوز 11 پرو ارتقا دهید. در واقع، Windows 11 Home برای لذت بردن از یک تجربه بازی خوب در دستگاه ویندوز کافی است


5. گزینه های اتصال

Windows 11 Pro و Windows 11 Home گزینه های اتصال مختلفی را برای مطابقت با نیازها و ترجیحات مختلف ارائه می دهند. چه لپ تاپ یا دسکتاپ داشته باشید، هر دو نسخه از سخت افزار شبکه داخلی شما پشتیبانی می کنند.

هر دو نسخه از Wi-Fi، Ethernet و آداپتورهای شبکه سلولی پشتیبانی می‌کنند، اما Windows 11 Pro دارای موارد دیگری است که می‌تواند امنیت و عملکرد را افزایش دهد.

یکی از این ویژگی ها DNS از طریق HTTPS است که پرس و جوهای DNS شما را رمزگذاری می کند تا از جاسوسی اشخاص ثالث در فعالیت آنلاین شما جلوگیری کند. Windows 11 Home این گزینه را ندارد.



تفاوت بین دو نسخه ویندوز 11 - Home و Pro



یکی دیگر از ویژگی هایی که ویندوز 11 پرو دارد، امکان تغییر پروفایل شبکه از عمومی به خصوصی یا بالعکس است. این به شما امکان می دهد تنظیمات دیوار آتش و گزینه های کشف شبکه را بسته به اینکه به یک شبکه قابل اعتماد یا نامعتبر متصل هستید، تنظیم کنید.

از سوی دیگر، Windows 11 Home دارای چند ویژگی اتصال و ایمنی است که با ویندوز 11 پرو متفاوت است. برای مثال، Windows 11 Home با Microsoft Family Safety ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های زمان نمایش، فیلترهای محتوا و گزارش‌های فعالیت را برای اعضای خانواده خود تنظیم کنید.


یکی دیگر از ویژگی‌های Windows 11 Home حالت S است که برنامه‌های قابل نصب از فروشگاه مایکروسافت را محدود می‌کند. ظاهراً این به بهبود امنیت، عملکرد و عمر باتری لپ‌تاپ‌ها کمک می‌کند. اما اگر بخواهید برنامه های شخص ثالث خود را نصب کنید، ممکن است خسته کننده باشد. خوشبختانه به راحتی می توان آن را غیرفعال کرد.


6. به روز رسانی برنامه ها

دو نسخه از سیستم عامل ویندوز 11 دارای برنامه های مختلف به روز رسانی هستند. Windows 11 Home معمولاً به‌روزرسانی‌ها را بیشتر از Windows 11 Pro دریافت می‌کند. این بدان معناست که با Windows 11 Home زودتر آخرین ویژگی ها و وصله های امنیتی را دریافت خواهید کرد.



مقایسه نسخه های ویندوز 11



با این حال، این بدان معناست که کنترل کمتری روی زمان و نحوه نصب به‌روزرسانی‌ها خواهید داشت. با ویندوز 11 پرو، می‌توانید به‌آسانی به‌روزرسانی‌ها را تا یک سال به تعویق بیندازید یا آن را متوقف کنید و انعطاف‌پذیری و ثبات بیشتری به شما می‌دهد.


Windows 11 Pro در مقابل Windows 11 Home - واقعیتی که باید بدانید

ویندوز 11 پرو دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته تری نسبت به Windows 11 Home است، مانند رمزگذاری دستگاه Bitlocker، محافظت از اطلاعات ویندوز و خط مشی گروه.

Windows 11 Pro ابزارها و ویژگی‌های بیشتری را برای مدیریت کسب‌وکار ارائه می‌کند، مانند مدیریت دستگاه تلفن همراه، دسک‌تاپ از راه دور، و Windows Update برای کسب و کار.

هر دو ویندوز 11 هوم و پرو دارای رابط یکسانی هستند.

هر دو ویندوز 11 هوم و پرو دارای ویجت هایی هستند که برای ویندوز 11 جدید هستند. آنها راهی برای به روز ماندن با مواردی مانند زمان بندی، آب و هوا، ورزش، سهام و موارد دیگر هستند.

هر دو Windows 11 Home و Pro دارای ویژگی‌های بازی مانند Auto HDR، DirectStorage، Xbox Game Pass و Xbox Cloud Gaming هستند.


ویندوز 11 پرو در مقابل ویندوز 11 هوم : کدام یک بهتر است؟ کدام یک را باید استفاده کنید؟

در حالی که Windows 11 Pro و Home بسیار شبیه به هم هستند، همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، تفاوت های کلیدی وجود دارد که آنها را از یکدیگر جدا می کند. ویندوز 11 پرو کامل تر و گرانتر است.

اگر بودجه کمی دارید، Windows 11 Home "خرید ویندوز 11 هوم" قطعا انتخاب بهتری برای شما خواهد بود، مگر اینکه به ویژگی‌های امنیتی ویندوز 11 پرو برای یک محیط تجاری یا سازمانی نیاز داشته باشید.

Windows 11 Pro دارای ویژگی‌های عالی مرتبط با فناوری اطلاعات، مانند Hyper-V و Bitlocker است، و اگر مدیر فناوری اطلاعات هستید یا کسی که به دنبال راه‌حل امنیتی حرفه‌ای در یک محیط تجاری هستید، خرید آن بسیار منطقی است.

Windows 11 Pro و Windows 11 Home هر دو گزینه های عالی برای موارد استفاده مختلف هستند. اگر به دنبال یک سیستم‌عامل ساده و مقرون‌به‌صرفه هستید که بتواند وظایف روزمره، بازی‌ها و کارهای بهره‌وری شما را انجام دهد، ویندوز 11 هوم ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد.

از طرف دیگر، اگر به دنبال یک سیستم عامل قدرتمند و ایمن هستید که بتواند از یک تلاش حرفه ای پشتیبانی کند، احتمالاً ویندوز 11 پرو "خرید ویندوز 11 پرو" بهترین گزینه برای شما باشد.


جدول جمع بندی

تفاوت های کلیدی

Windows 11 Pro

Windows 11 Home

ویژگی های امنیتی

از رمزگذاری دستگاه Bitlocker، Windows Hello for Business، Group Policy، Domain Join و حفاظت از اطلاعات ویندوز پشتیبانی می کند.

از ویژگی های امنیتی پیشرفته مانند Bitlocker Device Encryption، Windows Hello for Business، Group Policy، Domain Join و Windows Information Protection پشتیبانی نمی کند.

ویژگی های بهره وری

از Remote Desktop و Hyper-V پشتیبانی می کند. دسترسی به Microsoft Teams و OneDrive for Business.

از Remote Desktop و Hyper-V پشتیبانی نمی کند. بدون دسترسی به تیم های مایکروسافت و OneDrive برای کسب و کار.

بازی کردن

از DirectX 12 Ultimate و Xbox Game Pass برای رایانه شخصی پشتیبانی می کند. حالت بازی ندارد.

از DirectX 12 Ultimate، Xbox Game Pass برای رایانه شخصی و حالت بازی پشتیبانی می کند.

گزینه های اتصال

پشتیبانی از DNS از طریق HTTPS و توانایی تغییر نمایه شبکه.

از DNS از طریق HTTPS پشتیبانی نمی کند. همراه با Microsoft Family Safety و حالت S.

به روز رسانی برنامه ها

کمتر به‌روزرسانی می‌شود، اما امکان به تعویق انداختن یا توقف به‌روزرسانی‌ها را تا یک سال فراهم می‌کند.

به‌روزرسانی‌ها بیشتر است، اما کنترل کمتری روی زمان و نحوه نصب به‌روزرسانی‌ها دارد.

Application Control

Biometrics

Device encryption

پیدا کردن دستگاه

فایروال و حفاظت از شبکه

احراز هویت چند عاملی

Parental controls

محافظت در برابر حملات

Secure Boot

امنیت به صورت پیش فرض

Windows Defender

Windows Hello

Windows Security

Bitlocker encryption

یکپارچه سازی حفاظت از اطلاعات

انطباق از راه دور

Windows Hello for Business

حفاظت از اطلاعات ویندوز (WIP)

Windows Sandbox

سیستم فایل انعطاف پذیر

Hyper-V

Delivery Optimisation

Express Updates

Azure Active Directory Join

Hybrid Azure Active

Cloud-managed updates

Kiosk mode setup

Mobile Application Management

Mobile device management

Local and virtual apps

Active Directory support

Azure Active Directory support

Windows Autopilot

Windows Server Update Service

حداکثر RAM پشتیبانی شده

2TB

128GB

حداکثر پردازنده های پشتیبانی شده

2

1

حداکثر هسته های CPU پشتیبانی شده

128

64



سوالات متداول


آیا ویندوز 11 پرو با مایکروسافت آفیس عرضه می شود؟

خیر، مایکروسافت آفیس " خرید Office " یک محصول جداگانه است که باید آن را جداگانه خریداری کنید.

2. آیا ویندوز 11 دارای آنتی ویروس است؟

بله، ویندوز 11 همچنان با Windows Security، نرم افزار پایه آنتی ویروس ویندوز، عرضه می شود.

سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد