نحوه نمایش فایل و پوشه hidden در ویندوز 7 / 8 / 10 / 11

مشاهده فایل‌ های مخفی در ویندوز به قابلیت نمایش فایل‌ ها و پوشه‌ هایی اشاره دارد که توسط شما یا سیستم به‌ عنوان «hidden» مشخص شده‌اند



نمایش فایل های مخفی در ویندوز 7 / 8 / 10 / 11



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




منظور از Show Hidden Files در ویندوز چیست؟


مشاهده فایل‌ ها و پوشه‌ های مخفی در سیستم عامل‌ های ویندوز به قابلیت نمایش فایل‌ ها و پوشه‌ هایی اشاره دارد که توسط شما یا سیستم به‌ عنوان «hidden» مشخص شده‌اند. به‌ طور پیش‌ فرض، ویندوز فایل‌ ها و پوشه‌ های خاصی را پنهان می‌کند تا از تغییر یا حذف تصادفی توسط کاربرانی که ممکن است با هدف یا عملکرد آنها آشنا نباشند، جلوگیری کند. همچنین در Windows Explorer قابل مشاهده نیستند. آنها اغلب برای ذخیره فایل های سیستمی، فایل های موقت و سایر فایل هایی که نیازی به دسترسی منظم به آنها ندارید استفاده می شوند. با فعال کردن گزینه مشاهده فایل‌ ها و پوشه‌ های مخفی، می توانید به این فایل‌ها و پوشه‌ ها دسترسی پیدا کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.


نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 11


1. برای نمایش فایل‌های مخفی در نسخه‌ های ویندوز 11، می‌توانید به سادگی روی دکمه View در نوار ابزار کلیک کنید و سپس گزینه Show -> Hidden items را از منو انتخاب کنید.


نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 11


2. از این طریق بلافاصله می توانید فایل های مخفی معمولی را مشاهده کنید. با این حال، نمی توانید فایل های محافظت شده سیستم عامل را ببینید. برای دیدن آنها، به خواندن زیر ادامه دهید.

3. وقتی File Explorer باز شد، روی دکمه ( سه نقطه ) در نوار ابزار نزدیک بالای پنجره کلیک کنید. در منوی ظاهر شده، "Options" را انتخاب کنید.


نحوه مشاهده فایل های hidden در ویندوز 11


4. در پنجره "Folder Options" که باز می شود، روی تب "View" کلیک کنید.


پیدا کردن پرونده ها مخفی در ویندوز 11


5. در لیست «تنظیمات پیشرفته»، گزینه «فایل‌ها و پوشه‌های مخفی» را پیدا کنید. با استفاده از دکمه‌ های رادیویی، «Show hidden files, folders, and drives» را انتخاب کنید. سپس روی "OK" در پایین پنجره کلیک کنید.


چگونه فایل های مخفی شده را در ویندوز 11 ظاهر کنیم


فایل‌ ها و پوشه‌ های مخفی فوراً در File Explorer و روی دسکتاپ شما قابل مشاهده خواهند بود. هنگامی که آنها را می بینید، نمادهای آنها ظاهری کمی شفاف یا محو خواهند داشت.



نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 10


1. پوشه ای که فایلها یا پوشه های پنهانی در آن وجود دارد را باز کنید.

2. روی View → Details کلیک کنید و سپس کادر تأیید کنار Hidden items را انتخاب کنید.


نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 10



نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 8


1. Windows Key را فشار دهید ، Control Panel را در نوار جستجو تایپ کنید و سپس Control Panel را کلیک کنید.

2. بر روی Folder Options → View کلیک کنید ، سپس گزینه Show hidden files, folders and drives را انتخاب کنید سپس روی OK کلیک کنید.


نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 8



نمایش فایل های مخفی در ویندوز 7


1. بر روی Start → Control Panel → Appearance and Personalization → Folder Options کلیک کنید.

2. روی Show hidden files and folders​ کلیک کنید. سپس Show hidden files, folders, and drives را انتخاب کنید و سپس OK را کلیک کنید.


نحوه نمایش فایل های مخفی در ویندوز 7


4. در پنجره "Folder Options" که باز می شود، روی تب "View" کلیک کنید.


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد