تفاوت های بین آنتی ویروس و آنتی بدافزار در چیست؟

برخی افراد با اصطلاحات آنتی ویروس و ضد بدافزار گیج شده اند. می خواهند بدانند کدام یک را انتخاب کنند، کدام یک بهتر است و تفاوت واقعی چیست.



آنتی ویروس در مقابل آنتی بدافزار - تفاوت چیست؟



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید: خرید لایسنس نود 32




امروزه برخی افراد با اصطلاحات آنتی ویروس و ضد بدافزار گیج شده اند. آنها می خواهند بدانند کدام یک را انتخاب کنند، کدام یک بهتر است و تفاوت واقعی بین این دو نرم افزار چیست. بنابراین در این مقاله به همه چیز در مورد این دو نوع نرم افزار خواهیم پرداخت.


تفاوت بین آنتی ویروس و آنتی بدافزار

در روزهای ابتدایی این دو نرم افزار روی فناوری های مختلفی کار می کردند. اما این روزها هر دو نرم افزار فن آوری های یکدیگر را تطبیق می دهند. بنابراین، در این روزها اساساً هر دو نرم افزار تقریباً وظایف مشابهی را انجام می دهند و تفاوت عمده ای با هم ندارند، اما هنوز هم تفاوت هایی وجود دارد.


Antivirus vs Antimalware

این روزها نرم افزار آنتی ویروس شروع به ادغام ماژول ضد بدافزار کرد و ضد بدافزار شروع به ادغام موتور اسکن آنتی ویروس کرد. بنابراین آنها تقریباً همان کار را انجام می دهند. اما ویژگی ها را به دقت بررسی و مقایسه کنید زیرا همه آنها به یک اندازه ایجاد نشده اند.


تفاوت   آنتی ویروس و آنتی بدافزار


در واقع، بدافزار هر چیز مخربی است که بر عملکرد عادی رایانه تأثیر می گذارد. و ویروس نوعی بدافزار است که از یک برنامه به برنامه دیگر پخش می شود. تفاوت بین ویروس و بدافزار را بررسی کنید. در ابتدا ویروس های کامپیوتری (نوعی بدافزار) تهدید اصلی بودند، بنابراین اصطلاح آنتی ویروس به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در دوران مدرن، انواع دیگری از تهدیدها به جز ویروس ها نقش مهمی ایفا می کنند، بنابراین اصطلاح ضد بدافزار رایج شده است. این روزها همه آنتی ویروس ها به عنوان آنتی ویروس نامگذاری می شوند اما همه آنها دارای قابلیت Antimalware با فناوری رفتاری هستند. بیشتر Antimalware از یک موتور آنتی ویروس مبتنی بر ابر برای اسکن موتورهای چندگانه برای دریافت مزیت تعاریف سنتی ویروس استفاده می کند. همچنین به آنها قدرت بیشتری در اسکن تک موتور می دهد.


آنتی ویروس و ضد بدافزار برای محافظت از رایانه در برابر فعالیت های مخرب به نظر می رسد، اما آنها روش و تخصص متفاوتی برای انجام این کار دارند. آنتی ویروس معمولاً با تهدیدات قدیمی تر مانند تروجان ها، ویروس ها و کرم ها سر و کار دارد. در مقابل، ضد بدافزار معمولاً بر موارد جدیدتر تمرکز می‌کند، مانند بدافزارهای چند شکلی و بدافزارهایی که توسط سوء استفاده‌های روز صفر ارائه می‌شوند.


برخلاف ویروس ها، بدافزارها ماهیتی پویا دارند. در دهه 90، ویروس‌ها ظهور کردند. در نتیجه ویروس ها به مخوف ترین شکل بدافزار تبدیل شدند. پیشرفت در دانش کامپیوتر راه حل هایی را برای تقریباً تمام حملات ویروسی به ارمغان آورده است. یک آنتی ویروس از رایانه شما در برابر نرم افزارهای مخربی که ممکن است از اینترنت یا از طریق درایوهای فلش منتقل شوند محافظت می کند. آنتی ویروس چنین فایل های برنامه ای را قبل از تکثیر شناسایی کرده و به طور کامل حذف می کند. از طرف دیگر یک ضد بدافزار تقریباً همان کار را انجام می دهد، اما بیشتر بر روی اشکال جدید بدافزار متمرکز است. اساساً ضد بدافزار از یک فناوری رفتاری برای شناسایی تهدیدات ناشناخته استفاده می کند.


آنتی ویروس در مقابله با ویروس ها، تروجان ها و سایر اشکال بدافزار از قبل شناخته شده کارآمدتر است. یک ضد بدافزار در مقابله با تهدیدات ناشناخته موثرتر است. یک ضد بدافزار هر دقیقه در رایانه شما در حال اجرا باقی می ماند. فایل های مورد استفاده توسط کامپیوتر را اسکن می کند و اگر فایل مشکوک یا مضری یافت شود حذف می کند. چیزی که یک ضد بدافزار را از آنتی ویروس متمایز می کند این است که تعریف یک فایل مخرب برای یک ضد بدافزار بیشتر تغییر می کند. در بیشتر موارد، یک ضد بدافزار باید به اینترنت متصل بماند تا خود به روز شود.


کدام یک را باید انتخاب کنیم - آنتی ویروس یا آنتی بدافزار؟


تفاوت آنتی ویروس و آنتی بدافزار چیست؟


این سوال ارزش پرسیدن دارد زیرا مردم بین این دو نوع نرم افزار گیج می شوند در حالی که عملکرد آنها تقریباً یکسان به نظر می رسد. تهدیدات امنیت سایبری مدرن بسیار سریع در حال ظهور هستند و هر روز نوع جدیدی از روش ها توسط کدنویسان بد ابداع می شود. به نظر ما شما باید هر دوی آنها را برای حداکثر سطح حفاظت نصب کنید. لینک های زیر می توانند برای انتخاب یک نرم افزار امنیتی برای شما مفید باشند.


بهترین نرم افزار آنتی ویروس

بهترین نرم افزار ضد بدافزار


نکته اصلی این است که درک صحیح از چیستی ویروس و چیستی بدافزار، سوال نهایی را مطرح می کند – آیا آنتی ویروس و ضد بدافزار یکسان هستند؟ هر دو برای ارائه یک راه‌حل حفاظتی همه جانبه برای دفاع از سیستم شما در برابر انواع برنامه‌های مخرب از جمله ویروس‌ها، بدافزارها، کرم‌ها، تروجان‌ها، ربات‌ها، جاسوس‌افزارها، باج‌افزارها و حتی طراحی شده‌اند. ابزارهای تبلیغاتی مزاحم با پیشرفت تکنولوژی، توانایی برنامه های آنتی ویروس برای مقابله با تهدیدات آنلاین پیشرفته تر نیز افزایش می یابد. و در مورد ضد بدافزار هم همینطور. به طور خلاصه، هر دو اصطلاح رایجی هستند که معمولاً در بحث امنیت سایبری مطرح می‌شوند و در حالی که هر دو اساساً یک هدف را دنبال می‌کنند، تفاوت کاملاً ظریف است.


سوالات متداول


آیا آنتی بدافزار و آنتی ویروس یکی هستند؟

هر دوی این نرم افزارها برای یک هدف طراحی شده اند، بنابراین اساساً یکسان هستند اما از نظر فنی اینطور نیستند. در آنتی ویروس مدرن امروزی و آنتی بدافزار تفاوت اصلی فایروال است. آنتی بدافزارها معمولا فایروال ندارند و از فایروال پیش فرض ویندوز استفاده می کنند.


آیا آنتی ویروس قابلیت ضد بدافزار دارد؟

بله، اکثر آنها موتور ضد بدافزار دارند.


اگر آنتی ویروس شامل آنتی بدافزار است، پس چرا هنوز خود را آنتی ویروس می نامند؟

همانطور که می دانیم ویروس ها در دهه 90 مرگبارتر و ترسناک تر بودند تا جایی که تیتر اخبار شدند. این توضیح می دهد که چرا بسیاری از شرکت ها از نام آنتی ویروس استفاده می کنند. در حالی که یک آنتی ویروس برای مقابله با بسیاری از تهدیدات بدافزار دیگر به جز ویروس ها استفاده می شود، به نظر می رسد بازار اصطلاح ویروس را بیشتر درک می کند. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها نام محصول خود را با امنیت مانند امنیت کامل، امنیت کامل و غیره تغییر می دهند.


اگر آنتی ویروس دارای قابلیت ضد بدافزار باشد، آیا همچنان به نرم افزار ضد بدافزار جداگانه نیاز داریم؟

در واقع محصولات امنیتی مختلف دارای روش های مختلف حفاظت هستند. بنابراین هیچ ضرری ندارد که یک نرم افزار دیگر را برای نظر دوم نگه دارید. این اطمینان می دهد که ما کاملاً ایمن هستیم. شما نمی توانید دو آنتی ویروس را در یک سیستم نصب کنید، اما می توانید یک آنتی ویروس و یک آنتی ویروس را به طور یکپارچه نصب کنید.


کدام را انتخاب کنیم؟


ما توصیه می کنیم از آنتی ویروس خالی استفاده کنید. و بیش از ضد بدافزار توصیه می کنیم از یک حفاظت امنیتی کامل استفاده کنید.



سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی، ویندوز، ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی، خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد

سایت نادمارکت