آموزش نحوه اعتماد سازی فایل در آنتی ویروس ESET NOD 32

آنتی ویروس ممکن است گاهی یک فایل و یا یک پوشه ای را مخرب و به اشتباه حامل ویروس شناسایی کند و اقدام به حذف یا قرنطینه کردن آن فایل یا پوشه کند.



اعتماد سازی فایل در آنتی ویروس نود 32



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




زمانی که از آنتی ویروس نود 32 استفاده می کنید - ممکن است گاهی یک فایل و یا یک پوشه ای را مخرب و به اشتباه حامل ویروس یا بدافزار شناسایی کند و اقدام به حذف یا قرنطینه کردن آن فایل یا پوشه کند، که در اینصورت دسترسی شما به آن قطع می گردد، در حالی که از نظر شما آن فایل یا پوشه سالم هستند و به اشتباه توسط آنتی ویروس هدف قرار گرفته شده است. همچنین ممکن است برای نرم افزاری که سالم هست اتفاق بیفتد این مورد از این بابت پیش می آید که ما از نرم افزار های کرک شده در سیستم خود استفاده می کنیم و آنتی ویروس آن را غیرقانونی می داند. برای حل این موضوع و اعتماد سازی مراحل زیر را انجام دهید.


روش اول


1. پنجره برنامه اصلی محصول نود 32 خود را باز کنید .

2. برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته ، کلید F5 را فشار دهید .

3. روی گزینه Detection Engine کلیک کنید، سپس بر روی علامت + در کنار Exclusions را کلیک کنید، در رو به رو Performance Exclusions روی Edit کلیک کنید .


اعتماد سازی فایل در آنتی ویروس در نود 32


4. روی Add → Browse (...) کلیک کنید.


نحوه اعتماد سازی یک فایل به آنتی ویروس نود ۳۲


5. در این صفحه فایل یا پوشه ای که میخواهید آنتی ویروس آن را اسکن نکند را انتخاب کنید. و بر روی OK کلیک کنید .


حذف فایل ها یا پوشه ها از اسکن در آنتی ویروس ESET



6. روی OK → OK کلیک کنید تا استثنا ذخیره شود.

نکته : برای حذف گروهی از فایل ها از حروف عام استفاده کنید. از علامت سوال (؟) برای حذف یک کاراکتر و از ستاره (*) برای حذف یک رشته کاراکتر استفاده کنید. توصیه می کنیم در وسط یک مسیر از حروف عام استفاده نکنید.


نحوه جلوگیری از اسکن فایل در آنتی ویروس ESET


همچنین در آموزش ویدئویی زیر "نحوه اعتماد سازی فایل در نود 32 یا همان جلوگیری از اسکن فایل یا پوشه" از کانل یوتیوب برای شما آورده شده است:

امیدواریم از دیدن آموزش ها به راحتی مشکل خود را برطرف نمایید.




روش دوم


قرنطینه فایل در آنتی ویروس نود 32: قرنطینه فایل یک ویژگی امنیتی است که فایل های مضر را از بقیه رایانه شما جدا می کند. این به جلوگیری از گسترش بدافزار و سایر نرم افزارهای مخرب کمک می کند. هنگامی که یک فایل قرنطینه می شود، به مکان خاصی در هارد دیسک شما منتقل می شود، جایی که نمی توان آن را اجرا کرد. سپس می توانید انتخاب کنید که فایل را حذف کنید، آن را به محل اصلی خود بازگردانید یا آن را برای ویروس اسکن کنید. در این روش آنتی ویروس هنگامی که یک فایل را قرنطینه کرد، باید برای بازیابی و اعتماد سازی مراحل زیر را انجام دهید:


1. ابتدا آنتی ویروس رو اجرا کرده و در ستون سمت چپ بر روی گزینه Setup کلیک کنید.

2. سپس در صفحه جدید بر روی اولین گزینه ی Computer protection کلیک کنید.


جلوگیری از اسکن فایل در نود 32


3. در انتهای این صفحه بر روی عبارت Pause Antivirus and antispyware protection کلیک کنید.


اعتماد سازی فایل در نود 32


4. در این مرحله مدت زمان غیر فعال بودن آنتی ویروس را انتخاب نمایید. (بسته به مدت زمان اقدامات شما متغیر می باشد) - بعد از انتخاب زمان مورد نظر بر روی گزینه apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال گردد.

5. با غیرفعال شدن آنتی ویروس رنگ آن قرمز می شود - در ادامه روی Tools و در صفحه باز شده بر روی عبارت Quarantine در گوشه پایین صفحه کلیک کنید.


نحوه اعتماد سازی یک فایل به آنتی ویروس Eset


6. با انتخاب گزینه Quarantine در صفحه جدید لیستی از موارد قرنطینه شده را می یابید - بر روی موارد مورد نظر کلیک راست کرده و Restore را انتخاب کنید و روی Yes کلیک کنید. با انجام این کار فایل قرنطینه شده به جای قبل خود بازگشته و باید روند اعتماد سازی را انجام دهید.

7. در این مرحله مجدد به قسمت Setup بروید و گزینه ی Computer protection را انتخاب کنید.

8. رو به روی عبارت Real-time file system protection بر روی شکل چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Edit exclusions را انتخاب نمایید.


نحوه جدا کردن فایل از اسکن نود 32


9. در این مرحله برای اینکه فایل مورد نظر خود را انتخاب نمایید بر روی Add کلیک کنید. توجه : با هر بار عوض کردن مکان فایل آنتی ویروس دوباره آن را به عنوان بدافزار شناسایی می کند.


نحوه جلوگیری از اسکن فایل در Eset


11. بعد از اضافه کردن فایل مورد نظر ok را انتخاب کنید تا اعتماد سازی تکمیل گردد.

12. هنگامی که روند انتخاب و اعتماد سازی فایل در آنتی ویروس به پایان رسید شما می توانید حفاظت خود را مجدد فعال نمایید - مانند تصویر زیر:


جلوگیری از اسکن پوشه در نود 32


File Trust یک ویژگی امنیتی در ESET NOD32 Antivirus است که به شما امکان می دهد مشخص کنید کدام فایل ها قابل اعتماد هستند و نباید توسط برنامه آنتی ویروس اسکن شوند. این می‌تواند برای فایل‌هایی که می‌دانید امن هستند، مانند فایل‌هایی که خودتان ایجاد کرده‌اید یا فایل‌هایی که از یک منبع مطمئن دانلود کرده‌اید، مفید باشد.


● فقط فایل هایی را به لیست فایل های مورد اعتماد اضافه کنید که می دانید امن هستند.

● همه پوشه‌ ها را به لیست فایل‌ های مورد اعتماد اضافه نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید همه فایل‌ های موجود در پوشه امن هستند.

● اگر مطمئن نیستید که فایلی امن است، آن را باز نکنید.


سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد