تفاوت بین ویروس و کرم کامپیوتری چیست؟

تفاوت اصلی بین ویروس و کرم در این است که ویروس ها باید با فعال شدن میزبان خود تکثیر شوند. در حالی که کرم‌ها برنامه‌های مخرب مستقلی هستند.



تفاوت ویروس کامپیوتری با کرم کامپیوتری چیست؟



با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی نادمارکت

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید لایسنس نود 32

جهت خرید لایسنس اورجینال ویندوز 10 و 11 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:خرید ویندوز




ویروس رایانه در مقابل کرم رایانه

تفاوت اصلی بین ویروس و کرم در این است که ویروس ها باید با فعال شدن میزبان خود تکثیر شوند. در حالی که کرم‌ها برنامه‌های مخرب مستقلی هستند که می‌توانند به‌محض نفوذ به سیستم، به‌طور مستقل تکثیر و منتشر شوند. کرم‌ها برای اجرا یا انتشار کد خود نیازی به فعال‌سازی یا مداخله انسانی ندارند.


تفاوت ویروس و کرم کامپیوتری


ویروس‌ها "خرید نود 32" اغلب در فایل‌های به اشتراک‌ گذاشته‌ شده یا دانلود شده و هم فایل‌های اجرایی – برنامه‌ای که اسکریپت را اجرا می‌کند – و هم فایل‌های غیرقابل اجرا مانند یک سند Word یا یک فایل تصویر - پیوست یا پنهان می‌شوند. هنگامی که فایل میزبان توسط یک سیستم هدف پذیرفته یا بارگذاری می شود، ویروس تا زمانی که فایل میزبان آلوده فعال نشود، غیر فعال می ماند. تنها پس از فعال شدن فایل میزبان، ویروس می تواند اجرا شود، کدهای مخرب را اجرا کرده و با تکثیر فایل های دیگر را در سیستم شما آلوده کند.


در مقابل کرم ها نیازی به فعال سازی فایل میزبان خود ندارند. هنگامی که یک کرم وارد سیستم شما می شود، معمولاً از طریق اتصال شبکه یا به عنوان یک فایل دانلود شده، می تواند اجرا شود، خودش تکرار شود و بدون یک رویداد محرک منتشر شود. یک کرم چندین نسخه از خود می سازد که سپس در سراسر شبکه یا از طریق اتصال به اینترنت پخش می شود. این کپی‌ها هر رایانه و سروری که به اندازه کافی محافظت نشده باشد را آلوده می‌کند که از طریق شبکه یا اینترنت - به دستگاه آلوده اولیه متصل می‌شود. از آنجایی که هر کپی بعدی از یک کرم این فرآیند خود تکثیری - اجرا و انتشار را تکرار می‌کند، عفونت‌های مبتنی بر کرم به سرعت در شبکه‌های کامپیوتری و در کل اینترنت پخش می‌شوند.


ویروس ها و کرم های کامپیوتری چگونه پخش می شوند؟

ویروس‌ها و کرم‌ها زیرمجموعه‌ای از برنامه‌های مخرب هستند که به بدافزارها معروف هستند. هر برنامه ای در این زیرمجموعه بدافزار می تواند توابع تروجان اضافی نیز داشته باشد.


ویروس ها و کرم های کامپیوتری چگونه پخش می شوند؟


ویروس ها

ویروس ها را می توان بر اساس روشی که برای آلوده کردن رایانه استفاده می کنند طبقه بندی کرد :


▪ ویروس های فایل

▪ ویروس های بخش بوت

▪ ماکرو ویروس ها

▪ ویروس های اسکریپت


کرم ها

کرم ها اغلب از خطاهای پیکربندی شبکه یا حفره های امنیتی در سیستم عامل (OS) یا برنامه ها سوء استفاده می کنند. بسیاری از کرم‌ها از روش‌های متعددی برای پخش در شبکه‌ها استفاده می‌کنند، از جمله موارد زیر :


کرم کامپیوتری چیست؟


ایمیل : در داخل فایل‌هایی که به صورت پیوست ایمیل ارسال می‌شوند، حمل می‌شود.

اینترنت : از طریق پیوند به وب سایت های آلوده؛ به طور کلی در HTML وب سایت پنهان می شود، بنابراین هنگام بارگیری صفحه، آلودگی ایجاد می شود.

دانلودها و سرورهای FTP : ممکن است ابتدا در فایل‌های دانلود شده یا فایل‌های FTP فردی شروع شود، اما اگر شناسایی نشود، می‌تواند به سرور و در نتیجه تمام انتقال‌های FTP خروجی منتشر شود.

پیام‌های فوری (IM) : از طریق پیام‌رسانی تلفن همراه و دسکتاپ، عموماً به‌عنوان پیوندهای خارجی، از جمله برنامه‌های SMS ، WhatsApp، پیام‌رسان فیس‌بوک یا هر نوع پیام ICQ یا IRC دیگری منتقل می‌شوند.

P2P/Filesharing : از طریق شبکه‌های اشتراک‌گذاری فایل P2P، و همچنین هر درایو یا فایل مشترک دیگری، مانند یک USB Stick یا سرور شبکه، پخش می‌شود.

شبکه ها : اغلب در بسته های شبکه پنهان می شوند. اگرچه آنها می توانند از طریق دسترسی مشترک به هر دستگاه، درایو یا فایلی در سراسر شبکه پخش و منتشر شوند


چگونه از تمام دستگاه های خود در برابر ویروس ها و کرم ها محافظت کنید

ویروس ها، کرم ها و بدافزارها اغلب از آسیب پذیری ها و باگ های امنیتی سوء استفاده می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که همه به روز رسانی ها و وصله های سیستم عامل و برنامه ها را به روز نگه دارید. به روز بودن و هشیاری به سادگی کافی است. بسیاری از اکسپلویت ها و بردارها وجود دارند که می توانند ویروس ها و کرم ها را به شبکه یا رایانه یا دستگاه تلفن همراه منتقل کنند.


این روزها امنیت سایبری جامع برای همه دستگاه های شما - دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت و تلفن های هوشمند اجباری است. برای مؤثر بودن، راه حل های امنیت سایبری باید محافظت در زمان واقعی را برای تمام فعالیت های شما، از ایمیل ها گرفته تا مرور اینترنت، نه فقط اسکن های دوره ای هارد دیسک، ارائه دهند. علاوه بر این بهترین محصولات نرم‌افزار امنیتی امروزی مانند آنتی ویروس خرید آنتی ویروس . یک محصول امنیت سایبری با کیفیت به عنوان یک سرویس ارائه می شود که به عنوان SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) شناخته می شود. این بدان معنی است که علاوه بر نظارت بر دستگاه های شما به صورت بلادرنگ، خود نرم افزار به صورت بلادرنگ با جدیدترین اطلاعات در مورد تهدیدات موجود و در حال ظهور، نحوه جلوگیری از آنها و نحوه تعمیر آسیب آنها به روز می شود.

سایت نادمارکت فعالیت خود را از سال 94 با ارائه محصولات آنتی ویروس های خانگی و سازمانی - ویندوز - ویندوز سرور و آفیس آغاز نموده و توانست با ارائه خدمات موثر به یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهنده محصولات اورجینال تبدیل شود، تا محصولات متنوع و اورجینال را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان نادمارکت با پشتیبانی فنی و قدرتمند پاسخگوی همیشگی نیاز های کاربران عزیز جهت بهترین راهنمایی ها و راهکارها در قالب محصولات اورجینال هستند. شما کاربران گرامی میتوانید خرید خود را با خیال راحت و دریافت پشتیبانی کامل انجام دهید.

لطفا قبل از هر گونه سوالی قسمت سوالات متداول مطالعه شود، به صورت کلی ما مشتاقانه آماده هستیم، تا تمام سوالات و نیازهای شما را پاسخگو باشیم.

تلگرام: ID = @nodmarket (فقط ارسال پیام)
وآتس آپ: 09338809387 (فقط ارسال پیام)
تماس 1: 09338809387
تماس 2: 01334556373

نماد اعتماد